لینک های دسترسی

Breaking News

فرمانده "قوای خاص طالبان" در هلمند کشته شد


آرشیف
آرشیف

استخبارات افغانستان گفته است که فرماندۀ "قوای خاص" طالبان موسوم به "واحد سرخ" هفتۀ گذشته توسط قوای افغان کشته شده است.

ریاست امنیت ملی افغانستان با نشراعلامیه ای گفته است که ملا شاه ولی معروف به ملا ناصر هفتۀ گذشته در جریان عملیات هوایی قوای افغان در ولایت هلمند کشته شد، ولایت که به مثابۀ پایگاه عمدۀ طالبان در افغانستان تلقی می شود و آن گروه منفعت زیادی را از طریق کشت و قاچاق مواد مخدر در آن ولایت به دست میاورد.

دراعلامیۀ امنیت ملی افغانستان همچنین آمده است که علاوه بر ملا ولی، یک بم گذارانتحاری آن گروه و دو قوماندان طالبان نیز در حملۀ هوایی قوای افغان بر ولسوالی موسی قلعۀ هلمند، کشته شده اند.

خبر گزاری رویترز گزارش می دهد که ملا ولی سه سال قبل به حیث فرمانده "واحد سرخ" و والی نام نهاد گروه طالبان در ولایت هلمند مقرر شد.

دراعلامیۀ ریاست امنیت ملی افغانستان آمده است که این فرمانده ارشد طالبان در حملات تهاجمی گروه طالبان به صورت مستقیم دخیل بود.

نظامیان افغان می گویند که "واحد سرخ" گروه طالبان با سلاح پیشرفته از جمله عینک های شب بین، راکت های ۸۲ ملی متر و حتی تفنگ های ساخت امریکا مجهزاست.

عملیات هوایی نیرو های افغان در حالی بر ضد گروه های شورشی و تندرو درافغانستان افزایش یافته است که ایالات متحده با جدیت تلاش می کند تا توانایی قوای هوایی آن کشور را افزایش بدهد.

XS
SM
MD
LG