لینک های دسترسی

Breaking News

مذاکرات دوبی، عدم اطلاع حکومت افغانستان و تردید طالبان


موسی زی: وزارت خارجه از این مذاکره اطلاع ندارد
موسی زی: وزارت خارجه از این مذاکره اطلاع ندارد
وزارت خارجه افغانستان می گوید در مورد مذاکره و ملاقات دو وزیر کابینه افغانستان با نمایندگان طالب در امارات متحده عرب اطلاع ندارد.

خبرگزاری اسوشیتد پرس دیروز به نقل از یک نماینده طالب گزارش داد که با دو وزیر کابینه رئیس جمهور کرزی در امارات متحده عرب ملاقات کرده است.

جانان موسی زی سخنگوی وزارت خارجه افغانستان در مورد این ملاقات ها ابراز بی اطلاعی کرده اما این دیدار را بطور کامل رد هم نکرد. آقای موسی زی گفت که در این مورد شورای عالی صلح معلومات فراهم کرده می تواند.

جانان موسی زی به روز یکشنبه در کابل به خبرنگاران گفت که حکومت افغانستان بر تامین صلح تاکید میکند اما در رابطه به آغاز مذاکرات صلح در دوبی به وزرات خارجه افغانستان اطلاع داده نشده است.

شورای عالی صلح در رابطه به دید و بازدید میان وزرای حکومت افغانستان و نمایندگان طالب اظهار بی اطلاعی کرده است. اسماعیل قاسمیار رئیس روابط خارجی این شورا به صدای امریکا گفت که از این مذاکرات مطلع نیست و به گفته وی از موضوعی که خبر نباشد نمی خواهد آنرا رد یا تائید کند.

انکار طالبان از مذاکرات

خبر دیدار نمایندگان حکومت افغانستان و طالبان یک سال بعد از آن نشر می شود که مذاکرات صلح قطر به دلیل نحوه گشایش دفتر طالبان در دوحه که با واکنش شدید حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان دنبال شد، عملی نشد.

طالبان امروز در مورد ملاقات وزیران افغان و طالبان در دوبی اعلامیه ای را منتشر ساخته اند که گزارش نشر شده در مورد را رد کرده اند.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان گفته است که خبر اسوشیتد پرس نادرست است و هیچ کس به نمایندگی از طالبان با وزیران کابینه رئیس جمهور کرزی در دوبی مذاکره و صحبت نکرده است.

این در حالیست که حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان نیز حمایت عملی ایالات متحده را از روند صلح افغانستان به عنوان یکی از پیش شرط ها برای امضای موافقتنامه امنیتی پیشنهاد کرده است.
XS
SM
MD
LG