لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان حمله بر زیارت شاه چراغ در شیراز ایران را محکوم کردند


حکومت طالبان دو روز پس از حمله بر زیارت "شاه چراغ" در شهر شیراز ایران، این حمله را محکوم و با قربانیان آن ابراز غم‌شریک کرده است.

رسانه‌ها در ایران گزارش داده اند که افراد مسلح عصر روز چهارشنبه در شهر شیراز در داخل یک زیارت گلوله باری کردند که در نتیجهٔ آن ۱۵ نفر کشته و بیش از ۴۰ نفر زخمی شدند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت طالبان روز جمعه ۲۸ اکتوبر (ششم عقرب) در تویترش نوشت: "امارت اسلامی افغانستان حمله و فیرهای وحشیانه علیه نمازگزاران و زایرین در شیراز ایران را شدیداً تقبیح می‌نماید. با خانواده‌های قربانیان و تمام مردم ایران غم‌شریکی می‌کند. متاسفانه که فتنه انگیزهای تکفیری در افغانستان نیز چند بار مردم بی‌گناه را هدف قرار داده اند، آنها دشمنان اسلام و مسلمانان اند."

بر اساس گزارش فرانس‌پرس، گروه دولت اسلامی یا داعش ساعاتی پس از حمله،‌ مسوولیت آن را بر عهده گرفت.

این گروه در صفحهٔ تلیگرام خود نگاشته است که یک جنگجوی این گروه در شهر شیراز ایران بر زایرین گلوله باری کرده و "حد اقل ۴۰ شیعه را کشته و ده‌ها نفر دیگر را زخمی کرده است".

اما رسانه‌های دولتی ایران روز چهارشنبه ۲۶ اکتوبر (چهارم عقرب) گزارش دادند که سه فرد مسلح از بیرون به داخل "حرم شاه‌چراغ" گلوله‌‌باری کردند.

رسانه‌های حکومتی این حمله را "تروریستی" خوانده‌ و از بازداشت دو حمله‌کننده خبر داده اند.

از سویی هم، کاربران متعددی در شبکه‌های اجتماعی مطالبی با این مضمون منتشر کرده‌اند که واقعه حمله به شاه‌چراغ "توطیه حکومت" برای "انحراف افکار عمومی" از اعتراضات است؛ تظاهراتی که شش هفته پیش پس از مرگ مهسا امینی در نظارت پولیس در ایران و شماری از کشورهای جهان آغاز شد و هنوز هم ادامه دارد.

XS
SM
MD
LG