لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان می خواهند در قدرت شریک باشند – خلیلزاد


خلیلزاد می گوید که طالبان می دانند که حکومت آنها ناکام بود و حالا می خواهند در قدرت سهیم باشند.

زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژۀ ایالات متحدۀ امریکا برای روند صلح افغانستان گفته است که نمایندگان طالبان به او گفته اند که این گروه خواستار شراکت در قدرت است.

آقای خلیلزاد در گفتگوی اختصاصی با تلویزیون طلوع به روز دوشنبه (۱۸ فبروری) گفت که طالبان "به ما می گویند که طرفدار شراکت استند...که حکومت گذشته شان ناکام بود مثلی که حکومت مجاهدین ناکام بود و حکومت کمونیست ها ناکام بود."

اگر چه طالبان تا حال در این مورد به وضاحت صحبت نکرده اند، اما این گروه خود را هنوز هم "امارت اسلامی افغانستان" می خواند و مولوی هبت الله آخندزاده را "امیرالمومنین" خطاب می کند.

طالبان در گذشته شرایط اصلی پایان بخشیدن به جنگ در افغانستان را خروج تمامی نظامیان خارجی و تشکیل یک حکومت کاملاً اسلامی می خواندند.

آقای خلیلزاد گفت که هفته آینده باز هم با نمایندگان طالبان در قطر به گفت و شنود خواهد نشست. او گفت که انتظار دارد که "یک تیم ملی قوی" به رهبری حکومت افغانستان و مشارکت تمام گروهای سیاسی ایجاد گردد تا طرف دیگر مذاکرات در قطر باشد.

این دپلومات امریکایی همچنان گفت که پاکستان در تسهیل و حمایت از روند مذاکرات صلح با طالبان "قدم های مثبت برداشته" و تاکید ورزید که نقش این کشور برای رسیدن به صلح پایدار در افغانستان بسیار مهم است.

XS
SM
MD
LG