لینک های دسترسی

Breaking News

یوناما از آزادی چهار زن فعال از بند طالبان استقبال کرد


هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) از آزادی چهار زن فعال که شماری از آنان از چندین هفته بدین سو در بازداشت طالبان بودند، استقبال کرده است.

یوناما روز شنبه ۱۲ فبروری (۲۳ دلو) در تویتی نگاشته است: "سازمان ملل از گزارش‌های دلگرم کننده‌ مبنی بر اینکه چهار زن فعال افغان ناپدید شده، که برخی آنان برای هفته‌ها ناپدید بودند، قادر به بازگشت به خانه‌های خود شدند، استقبال می‌کند. "

در یک خبر دیگر، برخی از زنان معترض گفته اند که طالبان پروانه ابراهیم‌خیل، یکی از زنان فعال در کابل را سه هفته پس از بازداشت، از بند آزاد کرده اند.

آنان که از ذکر نام شان در گزارش خودداری کردند روز شنبه ۱۲ فبروری (۲۳ دلو) گفته اند که طالبان وعده کرده اند که برخی از زنان معترض دیگر را که در بازداشت این گروه به سر می‌برند به زودی رها خواهند کرد.

پیش از این دفتر حقوق بشر ملل متحد گفته بود که پروانه ابراهیم‌خیل و تمنا زریاب پریانی به تاریخ ۱۹ جنوری امسال همراه با برخی از بستگان شان اختطاف و نیز مرسل عیار و زهرا محمدی هفتهٔ‌ گذشته از کابل ناپدید شدند.

یوناما گفته است: "صحتمندی و مصوونیت آنان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. یوناما به تلاش‌های خود برای حمایت از حقوق همه افغان ها ادامه خواهد داد. "

طالبان دست داشتن در بازداشت و ناپدید شدن پریانی و ابراهیم‌خیل را هموار رد کرده بودند و تاکنون در مورد آزادی آنان نیز اظهار نظر نکرده اند. تاکنون خود این زنان فعال نیز از آزادی شان به رسانه‌ها چیزی نگفته اند.

سرمنشی سازمان ملل، امریکا و اروپا و سازمان‌های بین المللی مدافع حقوق بشر خواستار رهایی فوری این فعالان زن و توقف قتل‌های انتقام جویانه توسط طالبان شده اند.

XS
SM
MD
LG