لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان صدای منسوب به رهبر شانرا نشر کردند


ملا اختر محمد منصور در اواسط سال ۲۰۱۵ بحیث رهبر جدید طالبان معرفی شد
ملا اختر محمد منصور در اواسط سال ۲۰۱۵ بحیث رهبر جدید طالبان معرفی شد

طالبان میگویند یک پیام صوتی را از جانب ملا اختر محمد منصور، رهبر این گروه دریافت کرده اند که نشان دهنده رد ادعاهای هفته جاری، در مورد شمولیت او در درگیری مسلحانه و مرگ او میباشد.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان به صدای امریکا گفت که در این پیام ملا منصور گفته است که صحت مند و مصئون میباشد و اختلاف در بین این گروه را رد کرده است. مجاهد گفت که به زودی این پیام صوتی را نشر خواهند کرد.

حکومت افغانستان روز چارشنبه اعلام کرد که رهبر طالبان در جریان گلوله باری که در بین قوماندان های طالبان در پاکستان رخ داد، شدیداً زخمی شده است.

شماری از مقام های افغان بعداً گفتند که ملا اختر محمد منصور در اثر جراحات در شهرک کوچلک، کویته درگذشته است.

مجاهد میگوید رهبر طالبان در پیام صوتی خود گفته است که شایعات در مورد مرگ او صحت ندارد و چند سال است که او منطقه کوچلک را ندیده است.

سخنگوی طالبان میگوید صحت این نوار صوتی با اشاراتی که ملا منصور به یک حادثه روز جمعه در ولایت میدان وردک در أفغانستان داشته است، تایید شده است.

چنین بر می آید که اشاره ملا منصور به کشته شدن حداقل ۹ غیر نظامی در اثر اصابت هاوان به یک مسجد در ولسوالی سید آباد ولایت میدان وردک میباشد، که در جریان درگیری نیرو های امنیتی أفغان با طالبان رخ داد.

مجاهد میگوید در این نوار صوتی، ملا منصور به طالبان گفته است که از وقوع این حادثه متاثر بوده و پیام تسلیت و همدردی به خانواده های قربانیان فرستاده است.

XS
SM
MD
LG