لینک های دسترسی

Breaking News

'والی نام‌نهاد طالبان برای لوگر با دو معاونش' کشته شدند


عکس (آرشیف)
عکس (آرشیف)

وزارت دفاع ملی افغانستان اعلام کرده است که در نتیجهٔ یک حمله هوایی در ولایت لوگر، والی نام نهاد طالبان همراه با چندین اعضای برجسته این گروه در این ولایت کشته شده اند.

این عملیات هوایی شب گذشته در ولسوالی چرخ این ولایت توسط نظامیان افغان انجام شده است.

این وزارت می‌گوید که حاجی لالا، والی نام‌ نهاد طالبان برای ولایت لوگر، بریالی و فریدون، معاونین والی نام‌نهاد طالبان در این ولایت، احرار و بلال دو فرمانده این گروه در لوگر و مولوی شمس الرحمن، مسوول استخبارات طالبان برای ۵ ولایت به شمول غزنی، لوگر، خوست، پکتیا، کابل در جمع کشته شدگان اند.

وزارت دفاع ملی افغانستان روز جمعه ۲۸ جون (۷ سرطان) در اعلامیه گفته است که در این عملیات هوایی حکمتیار، شجاع و رووف از فرماندهان گروه طالبان که اتباع خارجی اند، نیز کشته شده اند.

وزارت دفاع ملی در باره هویت این افراد خارجی جزییات نداده است.

در این اعلامیه همچنان آمده است که ۱۲ جنگجوی دیگر طالبان در این عملیات‌ هوایی زخمی شده اند.

در همین حال گروه طالبان این ادعای وزارت دفاع افغانستان را رد کرده و ذبیح الله مجاهد، سخنگوی این گروه در صفحه تویتر خود نگاشته است که در ولایت لوگر "هیچ واقعهٔ" که در آن افراد این گروه کشته شده باشند اتفاق صورت نگرفته است.

ولایت لوگر در همجواری کابل از ولایت‌های ناامن افغانستان است که گروه طالبان در برخی از ولسوالی این ولایت فعالیت داشته و همواره به درگیری با نظامیان افغان پرداخته اند.

XS
SM
MD
LG