لینک های دسترسی

Breaking News

دستگیری مظنونان جهادی در اروپا


کمیته بین المللی نجات می گوید، حدود ۳۶۰۰۰ تن در جریان سه هفته اول ماه جنوری سال روان داخل اروپا شده اند.
کمیته بین المللی نجات می گوید، حدود ۳۶۰۰۰ تن در جریان سه هفته اول ماه جنوری سال روان داخل اروپا شده اند.

به گزارش مجتمع تحقیق و تحلیل دهشت افگنی، که مقر آن در ایالات متحده است، در مدت یاد شده، چهل و یک تندرو وابسته به داعش و دو تندرو مربوط به گروه النـُصره و شبکۀ القاعده در سوریه، زمانی که میخواستند خود را پناهجو جابزنند و وارد اروپا شوند، دستگیر شده اند.

همچنان گفته شده است که بعضی از این افراد پاسپورت های جعلی داشته اند. از جملۀ این چهل و سه نفر، نزده تن آن در ترکیه بازداشت شده و بقیه پس از داخل شدن به اتحادیۀ اروپا، شناسایی و توقیف گردیدند.

پس از حمله های خونین در شهر پاریس و هشدار های امنیتی در برخی کشور های اروپایی، سیاستگذاران اروپایی در تلاش دریافت راه حل برای جلوگیری از مهاجرت های غیرقانونی اند.

در همین حال به اساس ارقام ارایه شده از سوی کمیته بین المللی نجات حدود ۳۶۰۰۰ تن در جریان سه هفته اول ماه جنوری سال روان داخل اروپا شده اند. این افراد شامل مهاجران از مناطق جنگ زده در شرق میانه و باشندگان آفریقایی اند که به نسبت خشونت ها و مشکلات اقتصادی مجبور به ترک کشور های خود شده اند.

سیل مهاجرت ها و سوءاستفاده گروه های تندرو تروریستی از مسیر های پر تردد ورود پناهجویان به اروپا همواره مطرح بوده و نسبت به آن هشدار داده شده است.

XS
SM
MD
LG