لینک های دسترسی

Breaking News

ازدحام ترافیکی پیشاپیش روز شکرگزاری در امریکا


مسافرین در حال انتظار در ایستگاه قطار آهن در شهر نیویورک
مسافرین در حال انتظار در ایستگاه قطار آهن در شهر نیویورک

پنجشنبه در امریکا روز شکرگزاری و رخصتی عمومی است. طبق سنت دیرینه قصر سفید، رئیس جمهور ترمپ یک فیل‌مرغ را به مناسبت این روز عفو کرد.

دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحده با همسرش میلانیا با شرکت در مراسم سنتی قصر سفید یک فیل‌مرغ را قبل از عزیمت به اقامتگاه تفریحی شان به فلوریدا، بخشیدند و آزاد کردند.

فیل‌مرغ هایی که برای مراسم خاص به قصر سفید آورده شده بود چندین روز را در یکی از مجلل ترین هوتل های واشنگتن بنام «ولرد انترکانتننتل» نگهداری شده بودند.

رئیس جمهور ترمپ در سخنان اش اشاره کنایه آمیزی به شمارش آرا انتخابات میان دوره یی برای انتخاب سناتور جدید در ایالت فلوریدا داشت. او با ذکر نام یکی از دو فیلم‌مرغ های این مراسم به نام کاروتس گفت "متاسفانه کاروتس نخواست بپذیرد و خواستار شمارش دوباره شد، ما هنوز با کاروتس مبارزه می کنیم. اما بالاخره به نتیجه رسیدیم. کاروتس! با تاسف برایت می گویم که نتیجه تغییر نکرده است و این بسیار برای کاروتس بد است."

انتخاب فیل‌مرغ

جف سووین، رئیس فیدراسیون ملی فیل مرغ ایالات متحده گفت "ما طویله با آب و هوای خوب داریم، موسیقی میشنوند و صبح ها با آهنگ الیویس پرسلی روز را اغاز میکنند، و آنها همه چیز را خوش دارند. ما ۵۰ فیل مرغ در طویله داریم و مدت زمانی را برای انتخاب دو فیلمرغ الی جمعه گذشته سپری کردیم."

مراسم بخشش فیلمرغ در قصر سفید از جانب روسای جمهور امریکا از زمان آبراهام لینکلن آغاز شد که او فیلمرغ پسرش را به عنوان شوخی بخشید. بعد از سالها برخی از روسای جمهور فیل مرغ را به عنوان تحفه رخصتی امریکا می بخشند و آنها را به فارم نگهداشتن حیوانات خانگی می فرستند.

ادوارد لینگل، تاریخ شناس می گوید "ما میدانیم که جان اف کنیدی این مراسم را مطلقآ آغاز کرد و از آن زمان ادامه یافت."

مراسم سنتی بخشش فیل‌مرغ در قصر سفید به مناسبت روز شکرگزاری در امریکا
مراسم سنتی بخشش فیل‌مرغ در قصر سفید به مناسبت روز شکرگزاری در امریکا

طبق معلومات بنیاد تاریخی قصر سفید، فرستادن تحفه فیلمرغ از یک فارم به قصر سفید از زمان رونالد ریگن معیاری شد. مراسم رسمی بخشش فیل مرغ اولین بار به تقاضای فعالین حقوق حیوانات از طرف جورج بش رئیس جمهور پیشین امریکا به عنوان سنت سالانه قصر سفید از سال ۱۹۸۹ آغاز شد.

قرار است این دو فیل‌مرغ در «ویرجینیا تک» زنده گی نمایند اما ۴۴ میلیون فیل‌مرغ دیگر روز پنجشنبه جزء سفره شام امریکایی در مراسم شکرگزاری صرف خواهند شد.

ازدحام ترافیکی

خصوصیت دیگر این روز رخصتی، سفرهای مردم امریکا است. امریکایی ها بخاطر سپری نمودن رخصتی مهم سالانه شکرگزاری از نقاط مختلف برای یکجا بودن باخانواده هایشان سفر می کنند. این کار باعث ازدحام ترافیک در سراسر امریکا میگردد.

بزرگترین رقم مسافرین با موتر به جاده های امریکا از امروز سفر خود را آغاز می کنند تا آخر شام پنجشنبه را با نزدیکان خود سپری نمایند و آخر هفته را باهم یکجا باشند.

در حالیکه سفر و رفت و آمد امریکایی ها برای روز شکرگزاری مشکلات خود را دارد این درحالیست که آب و هوای ایالات متحده در نقاط مختلف سرد شده است و بیشتر در مناطق شمالشرق روز پنجشنبه یک روز سرد خواهد بود. کلفورنیای شمالی در غرب امریکا بعد از آتش سوزی های اخیر انتظار باران های شدید و سرازیر شدن سیلاب ها را دارد.

قرار گفته مقامات بنیاد موترهای امریکایی، برخی مردم در ایستگاه بس شهری نیویارک سفرخود را از امروز آغاز کرده اند، و در پایتخت امریکا، شهر واشنگتن در ایستگاه بس و قطار، تا حدی تکت های قطار ها همه بفروش رفته اند.

طبق انریکس، شرکت بررسی وسایط نقلیه، راننده گان موترها در شهرهای سانفرانسیسکو، باستن و نیویارک با بدترین تجربه سفر که چهار برابر روزهای معمولی است، درگیراند.

XS
SM
MD
LG