لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان حساب بانکی برخی مقام‌های پیشین را دوباره باز می‌کنند


رهبری حکومت طالبان به بانک مرکزی افغانستان دستور داده است که حساب‌های بانکی مقام‌های حکومت پیشین را که به کار شان در نظام کنونی ادامه داده اند، را دوباره باز کند.

انعام‌الدین سمنگانی، معاون سخنگوی طالبان روز شنبه ۲۸ نومبر (هفتم قوس) در صفحۀ تیویترش نگاشته است که بر اساس این دستور، پس از تایید نهاهای مربوط، حقوق ماهوار این مقام‌های حکومت پیشین نیز اجرا خواهد شد.

طالبان پس از تسلط بر افغانستان، حساب‌های بانکی بسیاری از مقام‌های حکومت پیشین را مسدود کرده و گفتند که در این مورد بعداً تصمیم خواهند گرفت.

آقای سمنگانی همچنین نگاشته است که حساب‌ بانکی مقامات حکومت پیشین افغانستان که در این کشور زیست دارند نیز باز خواهد شد، اما معاشات شان پرداخت نخواهد شد.

بر اساس تصمیم رهبری طالبان، حساب‌های بانکی اعضای پیشین شورا و اعضای شوراهای ولایتی که در افغانستان زندگی می‌کنند باز خواهد شد، اما به آنان معاش داده نخواهد شد.

معاون سخنگوی طالبان افزوده است: " آنعده از مقامات دولتی که فعلاً در خارج از کشور اند و مسوولیت‌های شان را رسماً به مسوولان امارت اسلامی نسپرده اند، حسابات بانکی شان مسدود باشد."

این در حالی است که با مسلط شدن طالبان بر افغانستان بسیاری از چهره‌های سیاسی، اعضای شورای ملی و مقام‌های حکومت پیشین به شمول، محمد اشرف غنی، افغانستان را ترک کرده و در حال حاضر در بیرون از این کشور به سر می‌برند.

بانک مرکزی افغانستان اخیراً گفته بود که طالبان به ارزش بیش از ۱۲ میلیون دالر پول نقد و طلا را از خانه‌های مقام‌های حکومت پیشین افغانستان ضبط کرده است.

بانک مرکزی افغانستان گفت که ۱۲ میلیون و ۳۶۸ هزار و ۲۴۶ دالر ضبط شده از خانۀ مقام‌های پیشین افغان به این بانک تحویل داده شده است.

XS
SM
MD
LG