لینک های دسترسی

Breaking News

رقم مرگ بیماران کووید۱۹ در افغانستان از مرز ۱۰۰ گذشت


وزارت صحت عامه اعلام افغانستان کرد که با ثبت ۹ واقعه جدید فوتی، رقم قربانیان کووید۱۹ در آن کشور از مرز ۱۰۰ گذشت.

وحید مجروح، معین عرضۀ خدمات صحی روز چهارشنبه ششم می (۱۷ ثور) به خبرنگاران گفت که با وجود مرگ و میر و نبود امکانات، افغانستان به دلیل برنامه‌های پیشگیرانه برای تقلیل وسعت تهدید کروناویروس در منطقه یک الگوی موفق بوده است.

اما آقای مجروح تاکید کرد که بیماری کووید۱۹ هنوز هم تهدید جدی به سلامت و حیات جامعه است و طی ۲۴ ساعت گذشته نه بیمار جان داده اند.

او افزود: "از میان مرگ و میر یک واقعه در کابل داریم، پنج واقعه در هرات داشتیم. یک واقعه در بلخ است. یک واقعه در تخار داریم. یک در پروان داریم. با این حساب ۱۰۴ مرگ و میر تا فعلاً در افغانستان داشتیم".

بر بنیاد آمار وزارت صحت افغانستان، هرات با ۱۹ واقعه فوتی در صدر ولایت‌های با بیشترین آمار قربانیان قرار دارد. پس از آن کابل با ۱۷ واقعه و بلخ با داشتن ۱۴ مورد فوتی به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار دارد.

همچنان آقای مجروح گفت که در یک شبانه‌روز گذشته ۱۶۸ واقعه مثبت کروناویروس و ۳۷ واقعه بهبودی بیماران کووید۱۹ در سراسر افغانستان ثبت شده است.

با آمار ۲۴ ساعت گذشته، مجموع بیماران فعال کووید۱۹ در افغانستان به ۲۸۳۵ و رقم بهبودیافتگان نیز به ۴۵۸ رسید.

کروناویروس در دسمبر سال گذشته از شهر ووهان، مرکز ولایت هوبی چین، منشا گرفت و تا کنون به ۱۸۵ کشور و قلمرو جهان گسترش یافته و به همه‌گیری مرگبار صحی مبدل شده است.

بر اساس آماری که پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده ارایه کرده است، تا صبح چهار شنبه ششم می (۱۷ ثور) مرگ و میر ناشی از این بیماری در جهان به حدود ۲۵۸ هزار نفر و مبتلایان آن به بیش از سه میلیون و ۶۸۳ هزار نفر رسیده است.

XS
SM
MD
LG