لینک های دسترسی

Breaking News

محمولۀ جدید کمک‌‌های بشری اتحادیۀ اروپا به کابل رسید


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

اتحادیۀ اروپا از ادامۀ کمک‌های بشری به مردم افغانستان خبر داده و گفته است که ۲۳مین محمولۀ کمک‌های این اتحادیۀ به افغانستان رسیده است.

این اتحادیۀ ناوقت جمعه ۱۶ سپتمبر (۲۵ سنبله) گفت که این کمک‌ها شامل ۳۷ تن اقلام طبی، به شمول دارو است که از طریق "پل هوایی" به کابل انتقال شد.

اتحادیۀ اروپا افزوده است که به کمک‌های بشردوستانه خود به افغانستان این ادامه می‌دهد.

این در حالی است که سازمان جهانی صحت از فروپاشی نظام صحی این کشور هشدار داده و خواستار توجه بیشتر در این زمینه شده بود.

با آنکه در ماه‌های گذشته صدها تن مواد و تجهیزات طبی به افغانستان ارسال شده، اما اخیراً سازمان جهانی صحت گفته است که در ماه‌های پیشرو، این کشور با کمبود مواد صحی، به شمول دارو مواجه خواهد شد.

این در حالی است که دو روز پیش برنامۀ جهای غذا گفت که اتحادیۀ اروپا به کمک‌هایش برای رسیدگی نیازمندان، به ویژه آسیب‌دیدگان زلزلۀ اخیر در شرق افغانستان، ادامه می‌دهد.

به گفتۀ این ادارۀ ملل متحد، در تازه‌ترین مورد، اتحادیۀ اروپا ۵۰۰هزار یورو برای حمایت از نیازمندی‌های غذایی زلزله‌زدگان در ولایات پکتیکا و خوست کمک کرده است.

این زلزلهٔ نسبتاً قوی که به تاریخ ۲۲ جون ولایات پکتیکا و خوست را تکان داد، در آن یک‌هزار و ۳۶ نفر کشته و دوهزار و ۹۴۹ نفر دیگر مجروح شدند. در آن زلزله، ۴۵۰۰ خانه به گونۀ کامل و قسماً تخریب شده بود.

با آنکه از این زلزله حدود سه ماه می‌گذرد، بسیاری از باشندگان ولایات پکتیکا و خوست در وضعیت نامناسب به سر می‌برند و در حال حاضر به کمک‌های بشری عاجل نیاز دارند.

برنامۀ جهانی غذا از این کمک اتحادیۀ اروپا استقبال کرده و گفته است که این بودجه به آنان کمک خواهد کرد تا در مدت شش ماه آینده، به بیش از ۱۷۰هزار نفر در این ولایت کمک‌های غذایی اضطراری ارایه کنند.

بر اساس معلومات ملل متحد این کمک مالی از طریق بخش حفاظت مدنی و کمک‌های بشردستانۀ اتحادیۀ اروپا انجام شده و در ماه‌های اخیر، برنامه‌ جهانی غذا ۱۵.۵ میلیون یورو را برای رسیدگی به نیازمندان افغان از این اتحادیه دریافت کرده است.

XS
SM
MD
LG