لینک های دسترسی

Breaking News

حکومت افغانستان: طالبان در یک هفتۀ اخیر ۱۷ غیرنظامی را کشته اند


عکس (آرشیف)
عکس (آرشیف)

شورای امنیت ملی افغانستان می‌گوید که طالبان در یک هفته نخست ماه رمضان در ۱۷ ولایت، ۱۷ غیر نظامی را کشته و ۴۹ تن دیگر را زخمی کرده اند.

جاوید فیصل، سخنگوی این شورا روز یکشنبه سوم می (۱۴ ثور) به خبرنگاران گفت که این افراد در اثر انفجار ماین‌های جاسازی شدۀ طالبان و فیرهای مستقیم جنگجویان این گروه کشته و زخمی شده اند.

بر اساس معلومات شورای امنیت ملی این افراد از سوی طالبان در ولایت‌های هلمند، ننگرهار، کندز، فاریاب، غور، غزنی، بادغیس، ارزگان، پکتیکا، بغلان، زابل، کابل، قندهار، لوگر، نیمروز، و هرات کشته و زخمی شده اند.

ولایت‌های غزنی و فاریاب، بیشترین شمار تلفات را در یک هفته گذشته داشته اند.

آقای فیصل افزود: "این کار طالبان به معنی نداشتن تعهد و اراده قوی برای صلح در افغانستان است. به خاطر پیشرفت صلح مهم است که طالبان خشونت را کم کنند، به آتش‌بس تن دهند و شریک پروسه صلح شوند".

گروه طالبان تا اکنون در این مورد اظهار نظر نکرده است.

وزارت داخله افغانستان دیروز اعلام کرد که طالبان در روزهای اخیر حملات شان را افزایش داده اند که سبب وارد شدن تلفات به غیرنظامیان در این کشور شده است.

طارق آرین، سخنگوی این وزارت در یک نشست خبری گفت که در سه ماه اخیر حدود ۱۰۰۰ غیرنظامی کشته و زخمی شده اند. به گفته آقای آرین یافته‌های آنان نشان می‌دهد که از آغاز ماه حوت ۱۳۹۸ تا اکنون، ۳۸۷ غیرنظامی توسط طالبان کشته و ۵۹۰ تن دیگر زخمی شده اند.

او همچنان گفت که طالبان در سه ماه گذشته حدود ۲۰۰ غیرنظامی را نیز ربوده اند که در حال حاضر در اسارت این گروه به سر می‌برند.

این در حالی است که هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان هفته گذشته اعلام کرد که از اول ماه جنوری تا ختم ماه مارچ، ۵۳۳ غیرنظامی به شمول ۱۵۰ کودک در اثر جنگ کشته و ۷۶۰ تن دیگر زخمی شده اند.

XS
SM
MD
LG