لینک های دسترسی

Breaking News

نبرد پراگنده در اطراف شهر پلخمری ادامه دارد


مقام‌های امنیتی بغلان می‌گویند که در دومین روز نبرد در مرکز این ولایت، درگیری میان نظامیان افغان و جنگجویان طالبان در حومه‌ شهر پلخمری ادامه دارد.

به گفته این مقام‌ها، نظامیان افغان توانسته اند که روز گذشته حملات طالبان را از سه استقامت دفع کرده و در حال حاضر نبرد از داخل شهر پلخمری، به حومۀ شهر عقب زده شده است.

جاوید بشارت، سخنگوی پولیس بغلان روز دوشنبه دوم سپتمبر (۱۱ سنبله) به صدای امریکا گفت"به دلیل این‌که طالبان بر شاهراه و موتر‌های مسافربری انداخت می‌کنند، ما مسیر را به روی رفت و آمد مسدود کردیم ".

مقام‌های امنیتی ولایت بغلان می‌گویند که در حال حاضر درگیری در ساحه چشمه ‌شیر شهر پلخمری و بخش‌های ولسوالی کیله‌گی ولایت بغلان میان دو طرف جریان دارد.

فیروز بشری، سرپرست مرکز رسانه‌های حکومت افغانستان در صفحه تویترش نگاشته است که در دو روز درگیری‌ها در مرکز بغلان، ۱۰۲ جنگجوی طالب کشته و ۵۷ تن زخمی و ۲۷ جنگجوی دیگر این گروه توسط نیروهای امنیتی افغان بازداشت شده ‌اند.

آقای بشری افزوده است که در این نبرد هشت غیرنظامی جان باخته و ۲۰ تن دیگر زخمی شده اند.

برخی از اعضای شورای ولایتی بغلان می‌گویند که بسته شدن شاهراه عمومی، مشکلات زیادی را برای مسافران در دو طرف شهر پلخمری به میان آورده است.

ظریف ظریف، یکی از اعضای شورای ولایتی بغلان گفت: "شاهراه مسدود است، تحرکات دشمن کاهش پیدا کرده و برای فعلا جنگ جریان دارد. تلفات برای دو طرف مشخص نیست؛ اما نیروهای تازه نفس و خیزش‌های مردمی هم به ساحه آمده اند".

طالبان یک روز پس از حمله بر شهر کندز، نیمه‌های یک شنبه از سه استقامت بر مرکز بغلان در همجواری کندز حمله کرده که به گفته شورای ولایتی بغلان، جنگجویان این گروه تا یک کیلومتری ساختمان ولایت رسیده بودند.

XS
SM
MD
LG