لینک های دسترسی

Breaking News

افزایش واقعات اومیکرون سبب لغو پروازها و تشدید محدودیت‌ها در جهان شده است


همزمان با تعطیلات کرسمس، میلیون‌ها نفر در سراسر جهان با اختلال در سفر و افزایش محدودیت‌ها برای مقابله با همه‌گیری نوع اومیکرون کروناویروس مواجه شده‌ اند.

موج فزایندهٔ اومیکرون سبب شده تا خطوط هوایی تجاری در سراسر جهان بیش از ۴۵۰۰ پرواز را در آخر هفتهٔ تعطیلات کرسمس که معمولاً مصروف ‌ترین روزها برای شرکت‌های هوایی می‌باشد، لغو کنند.

بر اساس آمار وب‌سایت ردیابی پرواز FlightAware.com، شرکت‌های هوایی در سراسر جهان حداقل، ۲۴۰۱ پرواز را روز جمعه ۲۴ دسمبر لغو کرده و نزدیک به ۱۰هزار پرواز دیگر به تعویق افتاده است.

این وب‌سایت نشان داد که ۱۷۷۹پرواز در سراسر جهان در روز کرسمس و ۴۰۲پرواز دیگر که برای یکشنبه برنامه‌ریزی شده بود، لغو شده اند.

در امریکا، سه شرکت هواپی بزرگ بیش از ۳۰۰ پرواز را در شب کرسمس لغو کرده اند. خطوط هوایی یونایتد، ۱۶۹ پرواز خود را از صبح جمعه لغو کرده و در بیانیه‌ای گفته است که افزایش موارد ابتلا به گونه مسری اومیکرون سبب کمبود خدمه پرواز شده است.

دولت امریکا، چندین جاذبۀ گردشگری را نیز در فهرست کشورهای با خطر بسیار بلند ابتلا قرار داده است؛ اسپانیا، فرانسه، آلمان، یونان، ایتالیا و بریتانیا از جمله این کشورها استند.

علاوه بر پروازها، شیوع گونه اومیکرون برنامه‌های سال نو میلادی را نیز با مشکل روبرو کرده است. در نیویارک، جشن سال نو در "تایمز سکویر" که معمولاً حدود ۵۸ هزار نفر را جذب می‌کند، امسال به ۱۵هزار نفر محدود شده است. همچنین تمام شرکت‌کننده‌های بالای ۵ سال، باید گواهینامهٔ واکسیناسیون خود را ارایه کنند.

بر اساس آمار خبرگزاری رویترز، میانگین تعداد موارد جدید کروناویروس در ایالات متحده طی هفته گذشته، ۴۵درصد افزایش یافته و به ۱۷۹هزار در روز رسیده است.

در اروپا ایتالیا، اسپانیا و یونان استفاده از ماسک را در فضای باز، بار دیگر اجباری کرده اند.

در کاتالونیا در شمال اسپانیا، مقررات منع رفت و آمد شبانه و در هالند محدودیت‌های شدید قرنطین به اجرا در آمده است.

بسیاری از کشورهای اروپایی گفته اند که پس از ایام جشن کرسمس محدودیت‌های جدیدی را اعمال خواهند کرد.

XS
SM
MD
LG