لینک های دسترسی

Breaking News

کووید۱۹ در امریکا: فاوچی از 'زمستان تیره و تار' هشدار داد


انتونی فاوچی، مشاور ارشد صحی قصر سفید، گفته است که در هفته های آینده بسیاری از شفاخانه ها به خصوص در کشور هایی که در آن واکسین کووید۱۹ کمتر تطبیق شده، با مشکل مواجه خواهند شد
انتونی فاوچی، مشاور ارشد صحی قصر سفید، گفته است که در هفته های آینده بسیاری از شفاخانه ها به خصوص در کشور هایی که در آن واکسین کووید۱۹ کمتر تطبیق شده، با مشکل مواجه خواهند شد

انتونی فاوچی، مشاور ارشد صحی قصر سفید، روز یکشنبه ۱۹ دسمبر (۲۸ قوس) از "زمستان تیره و تار" هشدار داد و گفت که نوع تازه جهش یافتهٔ کروناویروس‌ (اومیکرون)‌ موجب افزایش همه گیری کووید۱۹ در سراسر جهان می‌شود.

این مقام ارشد صحی امریکا همچنین گفت که اومیکرون موجب ایجاد محدودیت و نگرانی‌ها در مورد ظرفیت شفاخانه‌ها در سراسر جهان خواهد شد.

تلویزیون NBC News از قول آقای فاوچی گزارش داد که "یک چیز بسیار روشن است...گسترش فوق العادهٔ اومیکرون'' و تاکید کرد که موج تازهٔ این بیماری همه گیر در سراسر جهان در حال گسترش است.

اومیکرون برای نخستین بار به تاریخ ۲۶ نومبر ۲۰۲۱ در افریقای جنوبی شناسایی شد و حال به ده ها کشور در سراسر جهان از جمله ایالات متحده گسترش یافته است. بسیاری از کشور های جهانی بار دیگر محدودیت سفر را وضع کرده اند.

خبرگزاری فرانس پرس گزارش داده است که بر اساس نتایج تحقیقات ابتدایی، اومیکرون در مقایسه با نوع دلتای کروناویروس علایم شدید ندارد، اما آمارها نشان می‌دهد که این ویروس در مقابل واکسین‌های موجود کووید۱۹ مقاومت دارد و سرعت انتقال آن از یک فرد مبتلا به فرد دیگر در مقایسه با سایر انواع کروناویروس بلند است.

آقا فاوچی همچنین نسبت به خوش بینی بیش از حد در مورد شدت اومیکرون هشدار داد و گفت شماری افرادیکه به نوع اومیکرون مبتلا شده اند در تناسب به کسانیکه به نوع دلتای کروناویروس مبتلا شده اند،‌ کمتر در شفاخانه‌ها بستری شده اند،‌ اما تاکید کرد که "این می‌تواند به دلیل مصوونیت زمینه‌ای از عفونت‌های گسترده قبلی باشد."

او گفت که صرف نظر از اینکه چگونه به اومیکرون نگاه می‌شود، حتا اگر علایم بیماری ناشی از اومیکرون خفیف و متوسط هم باشد، شفاخانه‌ها در یک یا دو هفتهٔ آینده با مشکلات مواجه خواهند شد،‌ به خصوص در کشور هایی که واکسین کووید۱۹ کمتر تطبیق شده است.

این مقام ارشد صحی ایالات متحده از شهروندان امریکا که تا حال واکسین نشده اند، خواست تا خود را در برابر این بیماری واکسین کنند و از کسانیکه هر دو دوز کووید۱۹ را گرفته اند، خواست تا دوز تقویتی را نیز دریافت کنند.

جو بایدن که قرار است روز سه شنبه ۲۱ دسمبر در مورد تحولات همه گیری کروناویروس سخنرانی کند، با جدیت تلاش کرده است تا مردم این کشور را به تطبیق واکسین ترغیب کند.

بر اساس آمار رسمی، بیش از ۷۰ در صد جمعیت امریکا کم از کم یک دوز واکسین کروناویروس را دریافت کرده اند، اما به گفتهٔ‌ آقای فاوچی ۵۰ میلیون نفر دیگر که واجد شرایط واکسین استند، تا حال از دریافت این واکسین اجتناب کرده اند.

ایالات متحده در صدر کشور هایی قرار دارد که بیشترین تلفات ناشی از همه گیری همه گیری کروناویروس را متحمل شده است.

بر اساس تازه ترین آماری که از سوی پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده نشر شده است،‌ تا حال نزدیک به ۵۰ میلیون و ۸۲۹ هزار نفر در سراسر امریکا به این کووید۱۹ مبتلا شده است که از آن جمله ۸۰۰ هزار و ۳۹۱ نفر در اثر این بیماری جان باخته است.

XS
SM
MD
LG