لینک های دسترسی

Breaking News

شمار مبتلایان کروناویروس در افغانستان به ۱۱ نفر رسید


وزارت صحت عامه افغانستان از چهار واقعه جدید مثبت کروناویروس خبر داده است که با ثبت این واقعات، شمار افراد مبتلا به این ویروس به ۱۱ نفر رسید.

این واقعات جدید در ولایت‌های کاپیسا، بلخ، هرات و سمنگان ثبت شده است.

وحیدالله مایار، سخنگوی این وزارت روز شنبه ۱۴ مارچ (۲۴ حوت) گفت که تا اکنون شش واقعه در هرات، سه واقعه در سمنگان و یک یک واقعه مثبت کروناویروس در ولایت‌های بلخ و کاپیسا ثبت شده است.

آقای مایار افزود که تا اکنون نمونۀ‌های ۱۸۱ واقعه مشکوک کروناویروس در لابراتوارهای این وزارت مورد آزمایش قرار گرفته است که ۱۷۱ مورد آن منفی شناسایی شده است.

او علاوه کرد که نمونه‌های مشکوک‌ مبتلا به این ویروس که روز گذشته از ولایت‌های دایکندی، پروان و پکتیا به مرکز فرستاده شده بود، منفی تشخیص شده است.

آقای مایار در مورد افراد مبتلا به این ویروس جزییات بیشتر نداد، اما تاکید کرد که در حال حاضر ۵۲ نمونه مشکوک دیگر تحت بررسی در لابراتوارهای این وزارت قرار دارند که نتایج آن به زودی در اختیار رسانه‌ها گذاشته خواهد شد.

وزارت صحت عامه افغانستان گفت، تمامی افرادی که در افغانستان به کروناویروس مبتلا شده اند، به تازه‌گی از ایران به این کشور برگشته اند.

این در حالی است که همزمان با گسترش شیوع کروناویروس، برگشت پناهجویان از ایران به افغانستان به گونۀ داوطلبانه افزایش یافته است.

بر اساس معلومات وزارت مهاجرین و عودت‌کنندگان، تنها در روزهای چهار شنبه و پنجشنبه هفتۀ گذشته ۱۶۶۸۷پناهجوی افغان از ایران وارد افغانستان شده اند.

XS
SM
MD
LG