لینک های دسترسی

Breaking News

سه منسوب پولیس پاکستانی در حملات طالبان پاکستانی کشته شدند


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

همزمان با افزایش حملات تحریک طالبان پاکستان، مقام‌های آن کشور از کشته‌شدن سه منسوب امنیتی در ایالت خیبر پشتونخوا خبر دادند.

محمد علی کنداپور، یکی از مقام‌های پولیس پاکستان به خبرگزاری رویترز گفته است که این منسوبین پولیس دیشب در پی حملۀ افراد مسلح در منطقه "نوشهر" کشته شده اند.

او افزوده که این نیروهای پاکستانی زمانی هدف تندروان قرار گرفتند که مصروف گزمه در نزدیکی مرز با افغانستان بودند.

بخش دیوۀ صدای امریکا روز یکشنبه چهارم دسمبر (۱۳ قوس) گزارش داد که مسوولیت این حمله را تحریک طالبان پاکستانی (TTP) به عهده گرفته است.

طالبان پاکستانی به تاریخ ۲۸ نومبر (هفتم قوس) آتش‌بس نا محدود را که در ماه جون به میانجی‌گری طالبان افغان با حکومت پاکستان عقد کرده بودند، لغو کردند. این گروه با نشر اعلامیه‌ای به جنگجویان خویش دستور داده بود تا در سراسر پاکستان حملات خود را راه‌اندازی کنند.

تشدید حملات تحریک طالبان پاکستانی در ایالت خیبر پشتونخوا با نگرانی‌های زیادی به همراه شده است.

ایمل ولی خان، رهبر ایالتی حزب عوامی نشنل پاکستان گفته است که "حملات تروریستی و کشتار هدفمند" در بخش‌های این ایالت به گونۀ بی‌سابقه افزایش یافته است.

ولی خان در پیامی در تویتر از کم توجهی حکومت پاکستان برای تامین امنیت این مناطق انتقاد کرده و خواستار توجه مقام‌های امنیتی شده است.

در این اواخر، حملات بر نظامیان پاکستانی و عملیات نیروهای پاکستانی علیه تندروان افزایش یافته بود.

این در حالی است که یک روز پس آنکه تحریک طالبان پاکستانی از پایان آتش‌بس با حکومت پاکستان خبر داد، شهر کویتۀ ایالت بلوچستان شاهد یک حملۀ انتحاری بود.

مقام‌های امنیتی پاکستان به تاریخ ۳۰ نومبر (نهم قوس) گفتند که هدف این حمله‌کنندۀ انتحاری کاروان نیروهای پولیس آن کشور بود که در اثر آن، کم از کم چهار نفر کشته و حدود ۳۰ نفر دیگر زخمی شدند.

مسوولیت این حمله را تحریک طالبان پاکستانی به عهده گرفته بود.

XS
SM
MD
LG