لینک های دسترسی

Breaking News

هزاران مسافر افغان 'بدون معاینه' از گذرگاه تورخم عبور کردند


مقام‌های افغان می‌‌گوید که در روز نخست باز شدن گذرگاه تورخم، تا ده هزار مسافر به شکل گروهی بدون معاینۀ کروناویروس وارد افغانستان شدند.

راحت‌گل زیارمل، شاروال تورخم روز سه شنبه هفتم اپریل (۱۹ حمل) در صفحۀ فیسبوک خود نوشته است: "صبح امروز از آن سوی خط هشت تا ده هزار مسافر به یکبارگی هجوم آوردند. نه جانب پاکستان در پاسپورت شان خروجی زده و نه بخش پاسپورت ما دخولی زده است".

عطاالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرها به صدای امریکا این موضوع را تایید کرد و گفت که مسافرین صبح امروز دروازه تورخم را شکسته و بدون معاینه وارد افغانستان شدند.

به گفتۀ وی، مسافرین در آن سوی گذرگاه درست مدیریت نشده بودند و به همین دلیل مردم دروازه را شکستند و به دلیل ازدحام قرنطین در تورخم نیز عملی نشد.

مقامات افغان روز گذشته گفتند که صدها خیمه را برای قرنطین مسافرین در تورخم برپا کرده اند، اما دیشب این تصمیم تغییر کرد و بدون قرنطین به مردم اجازۀ ورود داده شد.

این در حالی است که پاکستان از گسترش کروناویروس در آن کشور نگرانی دارد. اما عاطف مشعل، سفیر افغانستان در اسلام‌آباد در تویترش نوشته که تا اکنون هیچ واقعه مثبت کروناویروس در میان مهاجرین افغان ثبت نشده است.

پاکستان روز گذشته گذرگاه‌هایش را برای سه روز به روی مسافرین افغان باز کرد تا از آن کشور خارج شوند.

بر اساس معلومات وزارت صحت عامهٔ افغانستان، تا اکنون ۴۲۳ نفر در این کشور به کروناویروس مبتلا شده اند که از این جمله ۱۴ نفر جان باخته اند.

XS
SM
MD
LG