لینک های دسترسی

Breaking News

دو قاضی زن در گلوله‌باری افراد مسلح ناشناس در کابل کشته شدند


ستره محکمه افغانستان می‌گوید که در اثر گلوله‌باری افراد مسلح ناشناس در شهر کابل، دو قاضی زن کشته و یک تن دیگر زخمی شده است.

این رویداد حوالی ساعت ۸:۳۰ دقیقۀ صبح روز یکشنبه ۱۷ جنوری (۲۸ جدی) در ساحۀ قلعۀ فتح‌الله شهر کابل رخ داد.

احمد فهیم قویم، سخنگوی این نهاد قضایی به صدای امریکا گفت موتر حامل این قضات زن زمانی هدف گلوبه‌باری افراد مسلح ناشناس قرار گرفت که آنان به سوی دفتر کاری‌ شان در حرکت بودند.

او افزود که در این رویداد رانندۀ آنان زخمی شده و برای درمان به شفاخانه منتقل شده است.

باشندگان محل گفته اند که مهاجمان پس از گلوله‌باری و با استفاده از موترسایکل از محل فرار کرده اند.

فردوس فرامرز، سخنگوی پولیس کابل با تایید این خبر گفت که قضیه تحت بررسی مشترک نیروهای امنیتی افغان قرار دارد.

محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان این رویداد را محکوم کرده و گفته است که حمله به زن، کودک، عالم، متنفذ و هر افغان دیگر، در حقیقت حمله بالای "عزت و عظمت" افغانستان است.

آقای غنی همچنان حملات تروریستی توسط طالبان و دیگر گروه‌های تروریستی بر غیرنظامیان را مخالف ارشادات اسلامی و روحیۀ صلح دانسته است.

در اعلامیۀ ریاست جمهوری آمده است: "دولت جمهوری اسلامی افغانستان یک‌بار دیگر با تاکید و تکرار بالای طالبان صدا می‌زند که زور، ترور، وحشت و جنایت راه حل مشکل نیست و بحران و جنگ موجود کشور را دشوار و طولانی می‌سازد، بنابر این با پذیرفتن آتش‌بس دایمی ارادۀ راستین و عملی خود را در رابطه به صلح نشان دهید."

آقای غنی همچنان به نهادهای امنیتی دستور داده است که عاملان این رویداد را بازداشت و مجازات کنند.

مسوولیت این حمله را فرد و یا گروهی به عهده نگرفته است.

در چند هفتۀ اخیر ترورهای هدفمند در افغانستان به گونهٔ بی‌پیشینه افزایش یافته است که در آن خبرنگاران، فعالان مدنی، داکتران و کارمندان دولتی کشته شده اند.

XS
SM
MD
LG