لینک های دسترسی

Breaking News

سه نفر در پیوند به ترور یوسف رشید بازداشت شدند – وزارت داخله


وزارت امور داخله می‌گوید که سه نفر به اتهام ترور یوسف رشید، رییس بنیاد انتخابات آزاد و عادلانۀ افغانستان (فیفا) بازداشت شده اند.

طارق آرین، سخنگوی این وزارت روز شنبه نهم جنوری (۲۰ جدی) به خبرنگاران گفت بررسی‌ها در این باره جریان دارد و افراد دیگری نیز در این قضیه دخیل اند.

آقای آرین افزود که تلاش‌ها برای بازداشت افراد متباقی ادامه دارد.

در این حال، امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان می‌گوید که یکی از افراد بازداشت شده به بهانه درس خواندن، خودش را همصنفی پسر یوسف رشید ساخته بود تا از همین طریق برنامۀ ترور او را تکمیل کند.

آقای صالح که مسوولیت تامین امنیت کابل را به عهده دارد در صفحۀ فیسبوک‌اش همچنان نگاشته است که افراد بازداشت شده عضویت گروه طالبان را داشته و تحت نام مستعار "مسلمیار" در لوگر فعالیت دارند.

او همچنان افزوده است: "وجدان طالب – اگر که داشته باشد – از ریختن خون فعالان مدنی کشور ما باید بلرزد و بپوسد. این نوع وجدان قابل احیا و بازسازی نیست. ریختن خون ناحق فرجامش دامن‌گیر شدن قاتل و رسوایی در دنیا و مجازات در آخرت است."

معاون اول ریاست جمهوری افغانستان ابراز امیدواری کرده که پس از تکمیل پرونده‌های متهمین، آنان از سوی نهادهای عدلی و قضایی به اعدام محکوم و به جزای اعمال شان برسند.

آقای صالح در حالی طالبان را مسوول ترورهای هدفمند در هفته‌های پسین دانسته که پیش از این، طالبان هرگونه دست داشتن در این حملات را رد کرده اند.

یوسف رشید، رییس بنیاد انتخابات آزاد و عادلانۀ افغانستان (فیفا) حدود سه هفته پیش در نزدیکی خانه‌اش در مربوطات حوزۀ هفتم امنیتی پولیس هدف گلوله‌باری افراد مسلح ناشناس قرار گرفت و در شفاخانۀ ایمرجنسی جان باخت.

XS
SM
MD
LG