لینک های دسترسی

Breaking News

کانادا ۳۰۰ مهاجر افغان را از پاکستان به آن کشور انتقال داد


اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) می‌گوید که یک گروه ۳۰۰ نفری مهاجرین افغان را که در پاکستان به سر می‌بردند، به آن کشور انتقال داده است.

این اداره ناوقت روز جمعه ۱۳ می (۲۳ ثور) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که در میان این افراد، کسانی استند که در دو دهۀ گذشته با نیروهای کانادایی و نهادهای مربوط به آن کشور در افغانستان کار کرده اند.

شان فریزر، وزیر مهاجرت کانادا، گفته است که با انتقال این مهاجرین از پاکستان، شمار افغان‌های که از ماه اگست سال گذشته وارد آن کشور شده اند، به ۱۳هزار و ۵۰ نفر رسید.

آقای فریزر در تویتی نوشته است که حکومت کانادا به تعهد خود برای پذیرش ۴۰ هزار شهروند افغانستان متعهد است و قرار است روند انتقال شهروندان افغان به این کشور ادامه یابد.

به گفتۀ وزیر مهاجرت کانادا، برای افغان‌هایی که تازه وارد این کشور می‌شوند، زمنیه کار مساعد خواهد شد تا آنان بتواند مهارت‌های خود را افزایش دهند و از تجارب جدید بهرمند شوند.

بر اساس معلومات آقای فریزر چندین نهاد در کانادا موظف استند تا فرصت‌های کاری برای پناهجویان تازه وارد شده به این کشور را فراهم کنند. او تاکید کرده است که تمامی کسانی که وارد کانادا می‌شوند، می‌توانند از "کمک‌های معنادار" در این کشور مستفید شوند.

ادارۀ مهاجرت، پناهنگی و شهروندی کانادا نیز گفته است که مهاجرین تازه وارد شده به آن کشور در کاهش کمبود نیروی کار در کانادا کمک خواهند کرد و نیز در رشد اقتصادی این کشور پس از همه‌گیری کروناویروس نقش مهم خواهند داشت.

حکومت کانادا پیش از این تعهد کرده بود که ۴۰ هزار مهاجر افغان را می‌پذیرد و ۵۰۰۰ مهاجری که از سوی ایالات متحده راجع می‌شوند، نیز شامل آنان است.

در جریان عملیات تخلیۀ نظامی از افغانستان – بین ۱۵ تا ۳۰ اگست سال گذشته، کم و بیش ۱۲۴هزار نفر، عمدتاً افغان‌ها، از افغانستان تخلیه شدند، اما در حال حاضر این روند با کندی به پیش میرود و هزاران تن از واجدین شرایط منتظر انتقال شان به بیرون از این کشور اند.

این در حالی است که پیش از این، مقام‌های کانادایی گفته بودند که این کشور قضات زن افغان و خانواده‌های آن‌ها را که از زمان تخلیه از افغانستان در یونان در وضعیت بی‌سرنوشتی به سر می‌برند، نیز می‌پذیرد.

به گفتۀ وزارت مهاجرت این کشور، علاوه بر قضات و خانواده‌های آنان که در مجموع تعداد آنان به ۲۳۰ نفر می رسد، کانادا تعداد نامشخصی از دگرباشان جنسی‌افغان را که توسط سازمان‌های امدادرسان معرفی شده باشند، اسکان خواهد داد.

XS
SM
MD
LG