لینک های دسترسی

Breaking News

ادامۀ روند تخلیه؛ کانادا از انتقال صدها مهاجر دیگر افغان به آن کشور خبر داد


ادارۀ مهاجرت، پناهندگی و شهروندی دولت کانادا (IRCC) از ادامۀ روند تخلیۀ مهاجران افغان خبر داده و گفته است که روز گذشته ۳۵۴ پناهجوی افغان به آن کشور انتقال داده شده‌اند.

این اداره گفته است که این مهاجران افغان روز پنجشنبه ۲۴ مارچ (سوم حمل) به کانادا رسیده و قرار است که آنان در ۳۰ جامعه مختلف در سراسر این کشور از جمله شهرهای اتاوا و تورنتو جابجا شوند.

مقام‌های کانادایی دربارۀ این که این پناهجویان افغان از کدام کشور منتقل شدند، چیزی نگفته اند، اما در بیش از ۱۹ ماه گذشته، بیشتر این پناهجویان افغان از کشورهای منطقه و به ویژه پاکستان و تاجیکستان به آن کشور انتقال داده شده اند.

ادارۀ مهاجرت، پناهندگی و شهروندی حکومت کانادا اضافه کرده که از آغاز روند تخلیۀ شهروندان افغانستان، تا اکنون بیش از ۲۹هزار پناهجوی افغان، به آن کشور انتقال داده شده ‌اند.

در میان مهاجرین انتقال شده، کسانی استند که در ۲۰ سال اخیر، با نیروهای کانادایی و نهادهای مربوط به آن کشور در افغانستان کار کرده ‌اند. شان فریزر، وزیر امور پناهندگان کانادا،گفته است که آنان به تخلیۀ افغان‌های آسیب‌پذیر به این کشور ادامه می‌دهند.

حکومت کانادا تعهد کرده است که تا پایان سال ۲۰۲۳ میلادی، حد اقل ۴۰هزار شهروند افغانستان را به آن کشور انتقال دهد و همچنان برای آنان زمینه اسکان را در کانادا فراهم کند.

بر اساس این تصمیم حکومت کانادا، قرار است که ۵۰۰۰ نفر به شمول ترجمانان و خانواده‌های شان از طریق یک برنامه مهاجرتی ویژه و بیش از ۱۸هزار افغان در معرض تهدید از طریق برنامه بشردوستانه به آن کشور منتقل شوند.

این در حالی است که پیش از این، ادارۀ مهاجرت، پناهندگی و شهروندی دولت کانادا (IRCC) گفته بود که روند انتقال پناهجویان افغان را از کشورهای منطقه شدت داده و در ماه‌های اخیر هزاران نفر را از پاکستان و تاجیکستان به آن کشور انتقال داده‌است.

XS
SM
MD
LG