لینک های دسترسی

Breaking News

آمادگی ها برای طوفان مرگبار سندی


Super Storm
Super Storm

طوفان بحری سندی با سرعت 160 کیلومتر در ساعت به سوی سواحل شرقی ایالات متحده در حرکت است.

مرکز ملی طوفان شناسی ایالات متحده می گوید که طوفان بحری سندی که با گذشت از فراز جزایر کارابین به ده ها کشته بر جا گذاشت، با سرعت 160 کیلومتر در ساعت به سوی سواحل شرقی ایالات متحده که ایالت ویرجنیا و شهر واشنگتن هم در آن قرار دارد در حرکت است.

طوفان بحری سندی روز جمعه از فراز جزایر بهاما، کیوبا، هیتی، و جامیکا گذشته و حداقل ۴۳ نفر را هلاک نمود.

این طوفان شب پنجشنبه ۱۱ نفر را در کیوبا هلاک ساخت، مقامات میگویند این مرگبار ترین طوفانی است که بعد از سال ۲۰۰۵ کیوبا را متاثر ساخته است. باشنده گان شهر سانیتیگوی کیوبا میگویند این بزرگترین طوفانی است که آنان در طول حیات خود شاهد آن بوده اند.

بعضی مردم سانتیاگو میگویند شاید تعدادی از قربانیان این طوفان اصلاً پیدا نشوند. یکی از باشندگان این شهر میگوید، در محل تکفین تا به حال ۹ جسد را آورده اند، اما این روند جریان دارد، او میگوید ما هنوز هم نمیدانیم به چی تعداد نفر کشته شده است.

امواجی که بر یک خانه در اثر طوفان سندی اصابت نموده است
امواجی که بر یک خانه در اثر طوفان سندی اصابت نموده است
در جزایر هیتی طوفان سندی ۲۵ نفر را کشته و تعداد زیادی را زخمی و بیخانمان نموده است، مقامات در هیتی میگویند اگر بارندگی ها ادامه یابد، تعداد قربانیان هم بیشتر خواهد شد.

شدت طوفان برق را در منطقه قطع نموده، جاده ها را پر از آب سیل نموده و ارتباط جزایر کوچک را با مرکز قطع ساخته است.

در عین حال، مردم و مقامات در سواحل شرقی ایالات متحده از فلوریدا تا نیو انگلند، برای رسیدن این طوفان آمادگی میگیرند. پیش بینی های هوا شناسی حاکی از آن است که طوفان سندی امکان دارد با شدت بر ساحه دلیه ویر و یا جنوب ایالت نیوجرسی بر زمین فرود آید، و شدت زیاد آن شب دوشنبه و روز سه شنبه محسوس باشد.

کارشناسان اوضاع جوی میگویند طوفان بحری سندی قدرت یک گرد باد وسیع را داشته و تا به حال سرعت باد آن تا 160 مایل در یک ساعت اندازه گیری شده است. وضعیت طوفانی تا شام شنبه در ایالت های کارولینای جنوبی و شمالی که هم سرحد با ایالت ویرجنیا میباشد، محسوس خواهد شد که شامل بارندگی و باد های شدید میباشد.

انتظار می رود که این طوفان خسارات شدیدی را در ایالت های شرقی امریکا وارد کند. مقام های هوا شناسی ایالات متحده گفته اند که مردم باید هشدار باد های ویرانگر، باران های شدید و جاری شدن سیلاب در مناطق ساحلی را جدی بگیرند.

در شهر واشنگتن دی سی و ایالت های نیویارک، مریلند، ویرجینیا و کرولینای شمالی، از قبل حالت اضطراری اعلام شده است.

مسوولین به مردم اطلاع داده اند که برای قطع جریان برق آماده بوده و آب آشامیدنی، غذای تهیه شده و بطری را از پیش برای خود تهیه کنند.
XS
SM
MD
LG