لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ به میشل اوباما: اگر همسرت درست کار می‌کرد من در قصر سفید نمی‌بودم


دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحدۀ امریکا در واکنش به سخنان میشل اوباما، همسر باراک اوباما رییس جمهور پیشین امریکا گفته است که اگر به خاطر کارکردهای اوباما نمی‌بود، امروز وی در قصر سفید حضور نمی‌داشت.

آقای ترمپ صبح سه شنبه ۱۸ اگست (۲۸ اسد) در یک پیام تویتر نوشت: "لطفاً کسی برای میشل اوباما شرح دهد که اگر کارکردهای باراک اوباما، همسر شما نمی‌بود، دونالد جی ترمپ اینجا، در قصر سفید زیبا، نمی‌بود."

ساعاتی پیشتر از تویت آقای ترمپ، میشل اوباما در نخستین جلسۀ مجمع ملی حزب دموکرات برای معرفی نامزد آن حزب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ امریکا که به گونۀ مجازی برگزار شده بود، در یک سخنرانی از قبل ثبت شده گفت که آقای ترمپ "سرقوماندانی است که به گونۀ خطرناک عاری از همدلی و تجربه است".

پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ در امریکا، این نخستین باری است که خانم اوباما با این شدت و مستقیماً بر جانشین شوهرش انتقاد می‌کند و ظاهراً تویت آقای ترمپ نیز مستقیم ترین حملۀ لفظی وی بر بانوی نخست پیشین ایالات متحده است.

آقای ترمپ همچنان در چند تویت دیگر از باراک اوباما، رییس جمهور پیشین امریکا و جوبایدن معاون پیشین ریاست جمهوری و نامزد احتمالی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ امریکا انتقاد کرده است.

رییس جمهور ترمپ که به خاطر کارکردش برای رسیدگی به بحران ناشی از همه‌گیری کروناویروس زیر انتقاد شدید رقیبان سیاسی دموکرات خود قرار دارد، در یک پیام دیگر تویتر گفته است که کارکرد تیم اوباما بایدن برای رسیدگی به همه‌گیری انفلونزای خوکی در سال ۲۰۰۹ "ضعیف و اسفناک" بود.

انتخابات ریاست جمهوری امریکا به تاریخ سوم نومبر امسال برگزار می‌شود که در آن آقای ترمپ به صفت نامزد حزب جمهوریخواه احتمالاٌ در برابر جوبایدن رقابت خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG