لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ پیشرفت‌های اخیر در افغانستان را امیدوارکننده خواند


رییس جمهور ایالات متحده امریکا در دیدار با ینس ستولتنبرگ، منشی عمومی پیمان اتلانتیک شمالی یا ناتو، از پیشرفت‌های اخیر در افغانستان ابراز امیدواری کرده است.

دونالد ترمپ، که شام روز سه شنبه (۲ اپریل) میزبان منشی عمومی ناتو در واشنگتن بود، افزون بر بحث در بارهٔ بودجه ناتو، مرز مکسیکو و جنجال‌ها با روسیه از پیشرفت‌های اخیر امریکا در افغانستان هم ابراز خرسندی کرد.

آقای ترمپ گفت: "امریکا با متحدان خود اخیرا گام های مهمی را برای حل بحران کنونی در افغانستان برداشته است، ۱۹ سال جنگ در افغانستان، تاسف‌آور و در برخی موارد هم مضحک بود؛ اما حالا چیزهای مثبتی در حال انجام شدن است که منتظر نتایج آن هستیم."

در این نشست، منشی عمومی ناتو بار دیگر پشتیبانی‌اش را از تلاش‌های ایالات متحده امریکا برای دستیابی به صلح در افغانستان اعلام کرد.

آقای ستولتنبرگ گفت: "بسیار مهم است که از تلاش‌های امریکا برای دستیابی به راه حل صلح آمیز و پایان جنگ در افغانستان حمایت شود، و ما از این تلاش‌ها پشتیبانی می‌کنیم."

پیش از این، منشی عمومی ناتو گفته بود که تلاش‌های ایالات متحده برای صلح افغانستان، شامل اجندای نشست این هفتۀ وزرای خارجۀ کشورهای عضو این پیمان است.

قرار است نشست وزرای خارجه کشورهای عضو ناتو پنجشنبه (۴ اپریل) در شهر واشنگتن برگزار شود.

رئیس جمهور ایالات متحده امریکا در حالی از پیشرفت‌های اخیر در افغانستان ابراز خرسندی می‌کند که زلمی خلیلزاد، نمایندهٔ ویژه امریکا در امور صلح افغانستان هفته گذشته بار دیگر سفرهایش را به افغانستان و برخی از کشورهای دیگر آغاز کرده است.

آقای خلیلزاد هم‌اکنون سرگرم گفتگوها با مقام‌های افغان است و سپس قرار است به پاکستان، اوزبیکستان و قطر سفر کند.

XS
SM
MD
LG