لینک های دسترسی

Breaking News

خلیلزاد برای دیدار با بزرگان ولایات جنوبی به کندهار رفت


نمايندهٔ ويژهٔ ايالات متحده در امور مصالحه افغانستان در ادامه دیدارهایش با مقام‌های افغان و چهره‌های سیاسی صبح روز سه شنبه عازم کندهار شد.

مقام‌های محلی کندهار گفته اند که آقای خلیلزاد در این سفر با بزرگان قومی، چهره‌های سیاسی، فعالان مدنی و اعضای شوراهای ولایتی، کندهار هملند، زابل و ارزگان دیدار می‌کند.

عزیز احمد عزیزی، سخنگوی والی کندهار روز شنبه ( ۱۳حمل) به صدای امریکا گفت که ملاقات های آقای خلیلزاد در داخل میدان هوایی این ولایت در نظر گرفته شده و وی، به گونه جداگانه با بزرگان این ولایت‌ها درباره صلح افغانستان دیدار و گفتگو خواهد کرد.

با تشدید تلاش‌های امریکا برای کشاندن طالبان به میزگفتگوهای صلح، این نخستین سفر آقای خلیلزاد به ولایت کندهار است که با بزرگان قومی و چهره‌های سیاسی و مدنی ولایات جنوبی افغانستان گفتگو می‌کند.

نمايندهٔ ويژه ايالات متحدهٔ در امور مصالحه افغانستان، شام روز یک‌ شنبه (۳۱ مارچ) وارد کابل شد و دیدارهایش را با مقام‌های افغان در مورد صلح افغانستان آغاز کرد.

او تا اکنون با رئیس جمهورغنی، عبدالله رئیس اجرائیه حکومت و برخی از چهره‌های سیاسی و جهادی افغانستان دیدار و گفتگو کرده است.

XS
SM
MD
LG