لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ اینبار با ورزشکاران امریکایی درگیر شد


ترمپ و چند ستارۀ فوتبال و باسکتبال امریکا در تویتر بر هم تاخته اند
ترمپ و چند ستارۀ فوتبال و باسکتبال امریکا در تویتر بر هم تاخته اند

دونالد ترمپ، رئیس جمهوری ایالات متحدۀ ، از مالکان کلپ‌های ورزشی شامل در لیگ ملی فوتبال امریکا خواسته است تا آن ورزشکارانی را که در زمان نواختن سرود ملی، به رسم اعتراض به پا نمی ایستند، از تیم های شان اخراج کنند.

آقای ترمپ همچنان از امریکاییان خواسته است تا به تماشای فوتبال امریکایی که یکی از پربیننده ترین رویدادهای ورزشی در ایالات متحده است، نروند.

این درخواست آقای ترمپ، واکنش های تندی را از جانب ورزشکاران و کلپ های ورزشی در پی داشته است.

راجر گودویل، کمیشنر لیگ ملی فوتبال امریکایی، روز شنبهگفت که بیانات رئیس جمهور ترمپ، بی احترامی به لیگِ یاد شده و ورزشکاران آنست.

اتحادیۀ ورزشکاران حرفوی فوتبال امریکایی نیز تبصره های آقای ترمپ را رد کرده و گفته که آن اتحادیه، از حق آزادی بیان ورزشکاران، دفاع خواهد کرد.

آقای ترمپ در تویتر خود نوشته است که بازیکنان لیگ ملی فوتبال امریکا حقوق هنگفت گرفته و احترام می شوند. بنا بر این،باید به احترام سرود ملی کشور به پا بایستند و اگر به پا بلند نمی شوند، اخراج یا تعلیق شوند تا کار دیگری برای خود پیدا کنند.

رئیس جمهور امریکا همچنان از انجمن باسکتبال امریکا خواسته است تا دعوتنامۀ یکی از ستاره های باسکتبال امریکا را که به قصر سفید دعوت شده بود، فسخ کند.

ستیفن کیوری، ستارۀ مشهور باسکتبال امریکا، به قصر سفید دعودت شده بود، اما وی گفته است که این دعوت را نمی‌پذیرد.

در واکنش به امتناع کیوری، آقای ترمپ در تویتر خود نوشته است "رفتن به قصر سفید برای تیم قهرمام، افتخار بزرگ تلقی می‌شود. ستیفن کیوری دل نا دل است، لذا دعوت از وی پس گرفته شد."

آقای کیوری از اعضای تیم خود –گولدن ستیت واریرز – نیز خواسته است که به قصر سفید نروند.

لیبرون جیمز یک بازیکن دیگر این تیم به حمایت از کیوری در تویتر خطاب به ترمپ نوشته است "پیش از ورود خودت به قصر سفید، آمدن به آنجا افتخار بود."

فوتبال امریکایی و باسکتبال دو ورزش مشهور در ایالات متحدۀ امریکا است که سالانه میلیاردها دالر در آن سرمایه گذاری شده و مسابقات این دو ورزش ده‌ها میلیون بیننده دارد.

XS
SM
MD
LG