لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ: نژاد پرستی، عمل پلید و شریرانه است


رئیس جمهور ایالات متحده روز دوشنبه، خشونت اخیر در شهر شارلیتزویل ایالت ویرجینیا را که میان طرفداران سفیدپوستان تفوق طلب و افراد مخالف آنان، رخ داد صراحتاً محکوم کرد و نژادپرستی را "پلید و شریرانه" خواند.

دونالد ترمپ، طی سخنرانی در قصرسفید، با تاکید بر این که نژادپرستی "پلید" است، گفت "همۀ آنانیکه تحت این عنوان باعث خشونت می‌شوند جانی و اوباش اند، از جمله کوکلاس کلان ها، نیونازی‌ها، طرفداران سفید های تفوق طلب و دیگر گروه‌ها."

این اظهارات صریح آقای ترمپ، به دنبال آن بیان شد که او به خاطر نام نبردن از نژادپرستی و گروه های حامی آن، که طیف عمده‌ای از حامیان وی را در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته تشکیل می دادند، با انتقاد شدید سیاسیون و حتی جمهوریخواهان قرار گرفت.

در درگیری روز شنبه بین یک گروه راستگرا و مخالفان نژادپرستی در شهر شارلتزویل، یک نفر کشته و بیش از ۲۰ تن دیگر زخمی شد.

والی ایالت ویرجینیا پس از آن، وضعیت اضطرار را اعلام کرد و دونالد ترمپ نیز همان روز به آن واکنش نشان داد.

آقای ترمپ عصر شنبه، در یک نشست خبری برنامه ریزی ناشده در نیوجرسی گفت که‌ نمایش نفرت، نژاد پرستی و خشونت را محکوم می کند و هیچ شهروندی، بدون درنظر داشت رنگ پوست، مذهب یا دیدگاه سیاسی، نباید نگران امنیت خود در بیرون از خانه اش باشد.

این درحالیست که آقای ترمپ در صفحۀ تویتر بسیار فعال بوده و بیشتر واکنش هایش در همان صفحه منعکس می میآبد.

اما به گزارش صفحۀ انگلیسی صدای امریکا، برخی می‌گویند که در قبال رویداد شهر شارلتزویل، فورا واکنش نشان نداد و وقتی هم صحبت کرد مشخصا از گروه‌های نژاد پرست نام نبرد و تنها به ذکر "همه طرف‌ها" اکتفا کرد.

XS
SM
MD
LG