لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ نظام محاکم امریکا را 'شکسته و بی‌انصاف' خواند


دونالد ترمپ، رئیس جمهوری ایالات متحدۀ امریکا، بر نظام محاکم فدرال امریکا تاخته و آن را "شکسته و بی‌انصاف" خواند.

دونالد ترمپ، رئیس جمهوری ایالات متحدۀ امریکا، بر نظام محاکم فدرال امریکا تاخته و آن را "شکسته و بی‌انصاف" خواند.

پیش از این، ویلیام السوپ، یک قاضی فدرال ایالات متحده، تصمیم آقای ترمپ مبنی بر توقف برنامۀ داکا را مانع شده بود.

برنامۀ داکا یا "تاخیر اقدام در برابر کودکان پناهجو" که در سال ٢٠١٢ بر اساس فرمان اجرایی بارک اوباما، رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده، عملی شد، پناهجویان غیرقانونی مقیم ایالات متحده را که در کودکی توسط والدین شان به ایالات متحده آورده شده بودند، از اخراج اجباری معاف کرد و حتا در صورتی که واجد شرایط باشند، می توانندجواز کار دریافت کنند.

حکومت رئیس جمهوری ترمپ در نظر دارد که برنامۀ داکا را در جریان دو سال، آغاز از مارچ ۲۰۱۸، متوقف بسازد، اقدامی که از سوی شماری از قانونگذاران سرشناس جمهوریخواه در کانگرس ایالات متحده حمایت می‌شود.

برنامۀ داکا حدود ۸۰۰ هزار پناهجوی عمدتاً مکسیکویی و سایر کشورهای امریکای مرکزی را محافظت می کند که در کودکی به گونۀ غیرقانونی به ایالات متحده آورده شده بودند. اکنون شمار زیاد این افراد که بیشتر عمر شان را در ایالات متحده سپری کرده اند به سن نوجوانی یا جوانی رسیده اند.

برخی آگاهان عدلی و قضایی به این باور اند که اگر حکومت آقای ترمپ در برابر تصمیم قاضی السوپ استیناف طلب شده و قضیه به محکمۀ عالی کشانده شود، به احتمال زیاد که رئیس جمهور برنده خواهد شد.

رئیس جمهوری ترمپ روز سه شنبه از قانونگذاران هر دو حزب عمدۀ ایالات متحده – دیموکرات و جمهوریخواه – خواست تا هرچه زودتر در مورد قانون مهاجرت به توافق دست یابند.

رئیس جمهوری دونالد ترمپ در حدود یکسال ریاست جمهوری همواره بر آن محاکم ایالات متحده تاخته است که بر ضد تصامیم وی فیصله کرده اند.

سال گذشته، زمانیکه شماری از محاکم ایالات متحده فرمان اجرایی نخست آقای ترمپ را در مورد ممنوعیت ورود شهروندان شش کشور با جمعیت عمدتاً مسلمان سد کردند، رئیس جمهوری این تصمیم را "مضحک توصیف کرد و قاضی که مانع تصمیم آقای ترمپ شد، وی را "به اصطلاح قاضی" خطاب کرد.

  • 16x9 Image

    نجیب‌الله احمدیار

    نجیب‌الله احمدیار کار با رسانه‌ها را در سال ۲۰۰۱ میلادی آغاز کرد و از سال ۲۰۰۹ به اینسو در صدای امریکا به صفت ویراستار، نویسنده و مجری برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی و دیجیتلی کار می‌کند. 

XS
SM
MD
LG