لینک های دسترسی

Breaking News

ندلر: اسناد قوی بخاطر استیضاح ترمپ وجود دارد


با تشدید روند تحقیقات برای استیضاح دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، کمیتۀ امور قضایی مجلس نمایندگان کانگرس امروز (دوشنبه ٩ دسمبر) یافته ها و اتهامات بخاطر استیضاح آقای ترمپ را مورد بررسی قرار میدهد.

کمیتۀ امور استخبارات مجلس نمایندگان کانگرس، اخیراً پس از یک سلسله جلسات استماعیۀ علنی، یافته های خود را طی یک گزارش به کمیتۀ امور قضایی مجلس نمایندگان فرستاد.

جیری ندلر، رئیس کمیتۀ امور قضایی، دیروز (یکشنبه ٨ دسمبر) به تلویزیون سی.ان.ان گفت که اسناد و شواهد قوی وجود دارد که نشان میدهد رئیس جمهور ترمپ از صلاحیت های ریاست جمهوری خود سؤ استفاده کرده است.

به گفتۀ آقای ندلر، رئیس جمهور هیچ دلیل یا سند موجۀ ندارد که ادعاها در برابر خود را رد کند و اضافه کرده که اگر دونالد ترمپ چنین اسناد را در اختیار میداشت، آن را باید ارائه میکرد.

انتظار میرود که پس از جلسه امروز، کمیتۀ امور قضایی تا پایان این هفته روی مسودۀ اتهامات بخاطر استیضاح رئیس جمهور ترمپ رای گیری کند و در جریان همین ماه (دسمبر) آن را غرض تائید یا تصویب، به مجلس نمایندگان کانگرس بفرستد.

در عین حال، وزارت عدلیه ایالات متحده امروز یافته های خود را در ارتباط به تحقیقات دفتر مفتش خاص که دخالت روسیه را در انتخابات ریاست جمهور سال ٢٠١٦ این کشور انجام داده بود، ارائه کند.

رئیس جمهورترمپ تحقیقات در مورد دخالت روسیه را بارها غیرمشروع خوانده بود، ولی بنظر میرسد که در یافته های وزارت عدلیه، ادعای آقای ترمپ رد شده است.

XS
SM
MD
LG