لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ در جلسۀ استماعیۀ کانگرس شرکت نمی‌کند


قصرسفید به قانونگذاران دموکرات ایالات متحده گفته است که رییس جمهور دونالد ترمپ و وکلای مدافعش در جلسۀ استماعیۀ روز چهارشنبه آینده در کانگرس، اشتراک نخواهند کرد.

در ادامۀ روند تحقیقات در مورد استیضاح رییس جمهور ترمپ، کمیتۀ امور قضایی مجلس نمایندگان کانگرس که مسوولیت تدوین دلایل استیضاح و اتهامات علیۀ دونالد ترمپ را دارد، هفتۀ گذشته از آقای ترمپ خواست که بتاریخ چهارم ماۀ دسمبر به جلسۀ استماعیۀ این کمیته حاضر شود.

اما قصرسفید دلیل اشتراک نکردن رییس جمهور و یا وکلای مدافعش را در این جلسه فقدان شفافیت در روند جلسات استماعیۀ قبلی در کمیتۀ امور استخبارات مجلس نمایندگان می‌خواند.

به گفته قصرسفید، واضح نیست که کمیته امور قضایی مجلس نمایندگان کار خود را بگونه عادلانه به پیش خواهد برد یا خیر؟ اما رییس این کمیته قبلاً به قصرسفید اطمینان داده بود که روند کاری اش شفاف خواهد بود.

پس از پایان جلسات استماعیۀ علنی در کمیتۀ امور استخبارات، این کمیته در حالی تهیه گزارش در مورد آن جلسات می‌باشد و قرار است که گزارش خود را بعداً به کمیتۀ امور قضایی بفرستد تا این کمیته بر اساس آن دلایل استیضاح را ترتیب دهد و آن را غرض تصویب به مجلس نمایندگان بفرستد.

رییس جمهور ترمپ بارها روند استیضاح را یک دسیسه از جانب مخالفین سیاسی خود خوانده است.

اساس تحقیقات در مورد استیضاح رییس جمهور ترمپ را مکالمۀ تلیفونی ٢٥ ماه جولای میان او و رییس جمهور اوکراین و نیز توقف صدها میلیارد دالر معاونت نظامی واشنگتن به کیف تشکیل می‌دهد.

دموکرات ها ادعا دارند که رییس جمهور ترمپ بر همتای اوکراینی خود فشار وارد کرده تا در مورد جوبایدن، رقیب دموکرات ترمپ در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده ایالات متحده، تحقیق کند.

اما قانونگذاران جمهوریخواه ادعای دموکرات ها را بی اساس می‌خوانند.

ترمپ در جلسۀ استماعیۀ کانگرس شرکت نمیکند
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:47 0:00

XS
SM
MD
LG