لینک های دسترسی

Breaking News

تشدید روند تحقیقات در مورد استیضاح دونالد ترمپ


از راست به چپ، دیوید هولمس، یکی از مامورین ارشد وزارت خارجۀ امریکا و فیونا هل، مشاور سابق قصرسفید
از راست به چپ، دیوید هولمس، یکی از مامورین ارشد وزارت خارجۀ امریکا و فیونا هل، مشاور سابق قصرسفید

در ادامۀ جلسات استماعیۀ علنی مبنی بر تحقیقات در مورد استیضاح دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، دیوید هولمس، یکی از مقامات وزارت خارجۀ این کشور و فیونا هل، مشاور سابق قصرسفید، به سؤالات قانونگذاران امریکایی در مورد دونالد ترمپ، پاسخ میدهند.

مکالمۀ تلیفونی ماۀ جولای میان رهبران ایالات متحده و اوکراین و توقف کمک نظامی واشنگتن به کیف، اساس تحقیقات در مورد استیضاح رئیس جمهور ترمپ را تشکیل میدهد.

قانونگذاران دموکرات در کانگرس ایالات متحده ادعا دارند که در مکالمۀ تلیفونی ماۀ جولای، رئیس جمهور ترمپ بر همتای اوکراینی اش فشار وارد کرده بود که در برابر جوبایدن، رقیب دموکرات ترمپ در انتخابات ریاست جمهور جمهوری سال ٢٠٢٠، تحقیق کند.

روز گذشته (چهارشنبه ٢٠ نوامبر) گوردن ساندلند، نمایندۀ ایالات متحده در اتحادیۀ اروپا، طی جلسۀ استماعیۀ علنی در کمیتۀ امور استخبارات مجلس نمایندگان کانگرس، گفت که باوجود مخالفت رئیس جمهور امریکا، کمک های ایالات متحده به اوکراین مشروط بر تحقیقاتی بود که به نفع منافع شخصی و سیاسی ترمپ تمام میشد.

شهادت ساندلند میتواند یک نقطۀ عطفی در تحقیقات برای استیضاح دونالدترمپ، رئیس جمهور امریکا، در مجلس نمایندگان این کشور باشد.

دموکرات های مجلس نمایندگان میگویند که شهادت ساندلند، به وضوح نشان داد که ترمپ از قدرت وظیفه یی خود سو استفاده کرده است.

رئیس جمهور دونالد ترمپ ادعای قانونگذاران دموکرات را بی اساس خوانده و آغاز روند استیضاح را یک دسیسه از جانب مخالفین خود عنوان میکند.

تشدید روند تحقیقات در مورد استیضاح دونالد ترمپ
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:42 0:00

XS
SM
MD
LG