لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ از امضای قرارداد نظامی سه میلیارد دالری با هند خبر داد


دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده در سفرش به هند از امضای قرارداد سه میلیارد دالری نظامی با هند خبر داد و گفت که امریکا بهترین و مخوف‌ترین سلاح‌ها و تجهیزات نظامی در جهان را به هند فراهم خواهد کرد.

رییس جمهور ترمپ که روز دوشنبه ۲۴ فبروری (پنجم حوت) در بزرگترین ورزشگاه کرکت در جهان در شهر احمدآباد هند سخنرانی می‌کرد، صدراعظم هند را "دوست واقعی" خود توصیف کرد.

آقای ترمپ گفت: "بانوی اول و من با طی کردن ٨٠٠٠ مایل فاصله به اینجا آمدیم تا به هرشهروند هند این پیام را بدهیم که امریکا هند را دوست دارد. امریکا هند را احترام میکند و امریکا همیشه دوست وفادار مردم هند خواهد بود."

دونالد ترمپ ، ضمن یاد آوری از مبارزۀ مشترک ایالات متحده و هند در برابر تروریزم گفت:" سرحدات هردو کشور در برابر تروریستان، تروریزم و هرنوع افراطگرایی اسلامی مسدود خواهد بود. ایالات متحده و هند برای دفاع از شهروندان ما در برابر تهدید تروریزم تندروان اسلامی نیز با قوت متحد میباشند."

رییس جمهورترمپ همچنان روابط با پاکستان را خوب توصیف کرد و گفت که برای سرکوب سازمان های تروریستی که در پاکستان فعالیت دارند، واشنگتن در یک مسیر مثبت با اسلام آباد کار میکند.

آقای ترمپ در ادامه افزود:"روابط ما با پاکستان بسیار خوب است. ممنون این تلاش ها استیم، ما در حال دیدن نشانه های پیشرفت بزرگ با پاکستان استیم و برای کاهش تنش، ثبات وسیعتر و آیندۀ پُرتوازن برای همه کشورهای جنوب آسیا، امیدواریم."

انتظار می‌رود که در این سفر، رهبران ایالات متحده و هند در مورد تنش تجارتی میان هردو طرف نیز صحبت کنند.

پس از آن که ایالات متحده بر فولاد و المونیم وارداتی از هند مالیات گمرکی وضع کرد، هند نیز بر اموال زراعتی ایالات متحده جریمه های بلند وضع کرد و ورود سامان آلات طبی این کشور را مقیدتر ساخت.

ایالات متحده در پاسخ به این اقدام هند، آنکشور را از یک برنامۀ تجارتی چندین دهه اخراج کرد. قراراست سفر رییس جمهور ترمپ به هند، فردا پس از دیدارهای رسمی با مقامات هند در دهلی نو پایان یابد.

هند یکی از چند کشور محدود جهان است که در آن میزان محبوبیت دونالد ترمپ هنوز هم بالاتر از ۵۰ در صد است.

مقام‌های امریکایی می‌گویند که سفر دونالد ترمپ به هند به منظور مبارزه با گسترش نفوذ چین به حیث یک ابر قدرت در منطقه انجام شده است.

XS
SM
MD
LG