لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ به مهاجرین اجازۀ ورود به امریکا را داد


دونالد ترمپ، رئیس جمهوری ایالات متحدۀ امریکا، فرمان اجرایی صادر کرد تا روند ورود مهاجرین به امریکا از سر گرفته شود، اما تدابیر سختگیرانۀ امنیتی بر شهروندان ۱۱ کشوری وضع شده است که از دید حکومت ترمپ، خطر جدی به امنیت ملی ایالات متحده تلقی می‌شوند.

مصر، ایران، عراق، لیبیا، مالی، کوریای شمالی، سومالیا، سودان جنوبی، سودان، سوریه و یمن شامل ۱۱ کشوری است که درخواست شهروندان آن برای گرفتن ویزۀ امریکا، برای ۹۰ روز تحت بررسی بیشتر قرار گرفته و درخواست کنندگان ویزه مکلف به فراهم آوری معلومات بیشتر در مورد هویت و پیشینۀ شان می باشند.

فرمان جدید روز سه شنبه صادر شد، زیرا فرمان قبلی که ممانعت موقت را بر ورود مهاجرین شماری از کشورها به ایالات متحده وضع کرده بود برای ۱۲۰ روز بود و روز گذشته منقضی شد.

طرفداران حقوق مهاجرین می‌گویند که تدابیر سختگیرانه بر مهاجرین این ۱۱ کشور شاید سبب شود که صدور ویزه به شهروندان آن ماه ها به درازا بکشد.

فرمان اخیر آقای ترمپ، تازه ترین تلاش او برای برآورده ساختن وعدۀ انتخاباتی وی است که گفته بود به شمار کمتر مهاجرین اجازۀ ورود به ایالات متحده را خواهد داد.

آقای ترمپ ماه گذشته اعلام کرد که حد اکثر مهاجرینی که در سال ۲۰۱۸ اجازۀ ورود به ایالات متحده را خواهند یافت، از ۴۵ هزار نفر بیشتر نخواهد بود. حالانکه در آخرین سال حکومت باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده، ۱۱۰ هزار مهاجر اجازۀ ورود به ایالات متحده را یافتند.

XS
SM
MD
LG