لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ: مذاکرات مبنی بر دیدار با کیم بسیار خوب به پیش میرود


دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، گفته است که تلاش ها و مذاکرات در مورد دیدار آینده اش با رهبر کوریای شمالی، بسیار خوب به پیش میرود.

به گفتۀ رئیس جمهور ترمپ "یک گروه بزرگ روی جزئیات دیدار پلان شده با رهبر کوریای شمالی، کار میکند" و اینکه "تاریخ این دیدار تغییر نکرده و هنوزهم ١٢ ماۀ جون میباشد".

دونالد ترمپ که شب شنبه با خبرنگاران در قصرسفید صحبت میکرد، گفت: "مردم مشتاق این دیدار و نتیجۀ آن اند. اگر این کار صورت بگیرد و اگر در خلع سلاح اتمی شبه جزیرۀ کوریا مؤفق شدیم، یک امر عالی برای کوریای شمالی خواهد بود. یک امر عالی برای کوریای جنوبی، برای جاپان، برای جهان، ایالات متحده و چین خواهد بود."

قبل از این آقای ترمپ به روز پنجشنبه طی نامۀ سرگشاده عنوانی کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی، ملاقات پلان شده با او را لغو اعلام کرد.

قصر سفید گفته است که یک گروۀ از کارمندانش بخاطر اتخاذ تدابیر و ترتیبات، بسیار زود راهی سنگاپور خواهد شد. براساس یک گزارش دیگر، تعداد اعضای این گروه به ۳۰ نفر میرسد که شامل کارمندان قصرسفید و وزارت خارجۀ امریکا میباشد.

رسانه های دولتی کوریای شمالی نیز گزارش داده اند که کیم جونگ اون، رهبر آنکشور تصمیم گرفته است تا دیدارش با رئیس جمهور ترمپ باید صورت گیرد.

در عین حال، مون جی اِن، رئیس جمهور کوریای جنوبی، دیروز با کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی، ملاقات کرد. در این دیدار، هردو رهبر بر آمادگی برای ملاقات احتمالی رهبر کوریای شمالی با رئیس جمهور ایالات متحده، تبادل نظر کردند.

در کمتر از یک ماه، این دومین دیدار میان رهبران هردو کوریا میباشد
در کمتر از یک ماه، این دومین دیدار میان رهبران هردو کوریا میباشد

به گفتۀ رئیس جمهور کوریای جنوبی "رهبر کوریای شمالی بار دیگر عزمش را در مورد خلع سلاح کامل اتمی شبه جزیرۀ کوریا واضح ساخت و ارادۀ خود را مبنی بر پایان دادن تاریخ جنگ و رویاروی و همچنان همکاری کردن برای صلح و رفاه دو جانبه ابراز داشت."

رهبر کوریای شمالی از آقای مون بخاطر تلاش هایش در قبال نشست سنگاپور سپاسگذاری کرده و گفته است که خواستار تقویت روابط با واشنگتن و ایجاد یک میکانیزم برای صلح دایمی میباشد.

در دیدار دیروز میان سران کوریای شمالی و جنوبی، هر دو رهبر بر ملاقات های مکرر و عملی کردن اعلامیۀ نشست اخیری که بین هر دو طرف به تاریخ بیست و هفتم اپریل صورت گرفته بود، موافقت کردند.

همچنان به گفتۀ رهبر کوریای جنوبی، قرار است یک نشست بلند پایه، میان هردو کشور به تاریخ اول ماۀ جون نیز صورت گیرد.

XS
SM
MD
LG