لینک های دسترسی

Breaking News

مشوره‌ دربارۀ برگزاری نشست صلح ترکیه جریان دارد – محب


حمدالله محب، مشاور شورای امنیت ملی افغانستان می‌گوید که مشوره‌ها در مورد برگزاری نشست صلح استانبول با نمایندگان امریکا و ترکیه در دوحه پایتخت قطر جریان دارد.

آقای محب روز شنبه سوم اپریل (۱۴ حمل) به خبرنگاران گفت: "هیات‌های امریکایی و ترک‌ها در دوحه استند و تیم مذاکره ما همرای شان صحبت کردند. هنوز نتیجۀ ملموس به دست نیامده و مذاکره ادامه دارد."

آقای محب همچنان گفت که حکومت افغانستان با مقام‌های ترکیه در مورد برگزاری نشست صلح در آن کشور در ارتباط است و برای برگزاری این نشست بزرگ نیاز است تا آمادگی‌های بیشتری روی دست گرفته شود.

او تاکید کرد که نمایندگان امریکا پس از دیدار با هیات مذاکره‌کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان در قطر در مورد برگزاری نشست ترکیه به کابل خواهند آمد و با مقام‌های ارشد حکومت این کشور در این باره بحث و گفتگو خواهند کرد.

او همچنان تاکید کرد که امیدوار است طرف‌ها در روزهای پیش‌رو در بارۀ اجندا، افراد اشتراک‌کننده و زمان برگزاری نشست ترکیه به توافق نهایی دست یابند.

قرار است نشست ترکیه پیرامون صلح افغانستان در جریان این ماه برگزار شود؛ نشستی که مقامات ترکیه گفته اند متمم مذاکرات دوحه خواهد بود.

پیش از این گزارش شده بود که انتظار می‌رود اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان، طرح صلح خود را در نشست استانبول معرفی کند که یکی از پیشنهادات آن برگزاری انتخابات زودهنگام خواهد بود.

ولی وحید عمر، از مشاوران آقای غنی به رسانه‌ها گفت که این طرح اقدامی واکنشی از جانب آقای غنی نیست و تنها به مسلهٔ‌ انتخابات نیز نمی‌پردازد، بلکه ظرف سه سال گذشته روی آن کار شده است.

XS
SM
MD
LG