لینک های دسترسی

Breaking News

مقام‌ها: ۸۷ جنگجوی طالبان در بلخ کشته شدند


قول اردوی ۲۰۹ شاهین در شمال افغانستان می‌گوید که در نتیجۀ عملیات مشترک نظامیان افغان در برخی از ولسوالی‌های ولایت بلخ، دست‌کم ۸۷ جنگجوی طالبان به شمول برخی از "فرماندهان برجسته این گروه" کشته شده اند.

مقام‌ها در این واحد نظامی می‌گویند که این عملیات زمینی و هوایی نزدیک به دو هفته پیش به هدف پاکسازی جنگجویان طالبان در ولسوالی‌های چمتال، چهاربولک، بلخ و دولت آباد این ولایت آغاز شده که تا اکنون ادامه دارد.

محمد حنیف رضایی، سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین روز دوشنبه ۱۵ جولای (۲۴ سرطان) به صدای امریکا گفت که در این عملیات ۸۷ جنگجوی طالبان به شمول ۲۲ فرمانده برجسته این گروه کشته شده و ۷۷ جنگجوی دیگر طالبان در این درگیری‌ها زخمی شده اند.

آقای رضایی افزود که در این عملیات هفت نظامی افغان زخمی شده و نیروهای امنیتی، ۷ جنگجوی طالبان را در جریان جنگ بازداشت کرده اند.

او همچنان افزود: "معاون ولسوال نام‌نهاد طالبان، رییس کمیسیون نظامی طالبان و مسوول جلب و جذب طالبان برای ولسوالی چهاربولک ولایت بلخ، شامل کشته شدگان اند."

سخنگوی قول اردوی ۲۰۱۹ شاهین در شمال افغانستان تاکید کرد که بیشتر این عملیات‌ها توسط کوماندوی‌ها و به کمک‌ قوای هوایی افغانستان انجام شده که در دو هفته گذشته چندین روستا از وجود طالبان پاکسازی شده است.

در همین حال، در اثر انفجار ماین جاسازی شده در ولسوالی چهاربولک این ولایت، دو کودک کشته شده اند. مقامات امنیتی در شمال افغانستان می‌گویند که این کودکان هنگامی با ماین جاسازی شده "طالبان" برخود کرده اند که آنان مصروف بازی‌های کودکانه شان بوده اند.

محمد حنیف رضایی گفت که این ماین توسط گروه طالبان، به خاطر هدف قرار دادن نظامیان افغان جاسازی شده بود.

گروه طالبان تا اکنون در این مورد چیزی نگفته اند.

XS
SM
MD
LG