لینک های دسترسی

Breaking News

انفجار در کلیسا در فلیپین ۲۰ کشته برجاگذاشت


انفجار پیهم دو بم روز یکشنبه (۲۷ دسمبر) در یک کلیسا در جزیرۀ جولو در جنوب فلیپین، سبب کشته شدن ۲۰ نفر و زخمی شدن کم از کم ۱۱۱ نفر دیگر شد.

شاهدان عینی گفته‌اند که انفجار دوم در فاصلۀ یک دقیقه پس از انفجار نخست، درست در زمانی به وقوع پیوست که امدادرسانان به شمول پولیس و قوای نظامی برای امدادرسانی به قربانیان انفجار نخست در ساحه رسیده بودند.

کشته شدگان این انفجارها ۱۵ غیرنظامی و پنج سرباز اردو شامل اند. مقام‌ها گفته اند که در میان زخمی شدگان نیز ۲۱ منسوب امنیتی شامل بوده و بقیه همه غیرنظامیان اند.

دلفین لورنزانا، وزیر دفاع فلیپین گفته است که به قوای مسلح آن کشور دستور داده شده است تا تدابیر شدیدتر امنیتی را در اطراف محلات عبادت و مکان‌های عامه نافذ کنند.

دفتر رودریگو دوترتی، رییس جمهور فلیپین نیز با نشر پیامی گفته است "عاملان سنگدل این جنایت بزدلانه را تا دورترین نقطۀ زمین تعقیب خواهیم کرد، تا باشد که هر یک از این قاتلان به عدالت کشانده شده و پشت میلۀ زندان افگنده شوند. قانون بر آنان رحم نخواهد کرد".

رییس جمهور فلیپین ضمن اعلام حالت اضطرار نظامی در جنوب آن گشور گفته است که قوای مسلح فلیپین "این جنایتکاران بی‌خدا" را نابود خواهد کرد.

تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این رویداد را به دوش نگرفته است، اما تندروان اسلامگرای وابسته به ابوسیاف در جزیرۀ جولو حضور دارند، گروهی که ایالات متحدۀ امریکا و فلیپین آن را سازمان دهشت افگن می‌پندارند.

XS
SM
MD
LG