لینک های دسترسی

Breaking News

تلفات ناشی از طوفان در فلیپین به ۳۷۵ نفر رسید


پولیس فلیپین روز دوشنبه ۲۰ دسمبر (۲۹ قوس) گفت که شمار تلفات ناشی از طوفان "رای" در آن کشور به ۳۷۵ نفر افزایش یافته است.

به گفتهٔ مقامات کم از کم ۵۰۰ نفر دیگر در اثر این طوفان زخمی شده اند و ۵۶ نفر هنوز هم ناپدید اند.

پولیس می‌گوید که آمار تلفات ممکن افزایش یابد چون دسترسی به چندین شهر و روستا به دلیل قطع ارتباطات و جریان برق تاکنون ناممکن بوده است.

ارتباطات و جریان برق در چندین شهر و روستا قطع شده و مردم با کمبود شدید آب آشامیدنی و مواد غذایی دست و پنجه نرم می‌کنند.

اما مقامات گفته اند که امدادرسانی، به ویژه فراهم آوری آب آشامیدنی و غذا، برای آسیب‌دیدگان این فاجعۀ طبیعی آغاز شده است.

نزدیک به ۴۹۰ هزار نفر از باشندگان جزایر جنوبی و مرکزی فلیپین در اثر طوفان "رای" مجبور به ترک خانه‌های شان شده اند.

این طوفان منجر به قطع ارتباطات مخابراتی و جریان برق شده و زیربناها به شمول ساختمان‌های شفاخانه‌ها را به شدت آسیب رسانده و پایه‌های برق را منهدم کرده است.

طوفان رای روز پنجشنبه با وزش باد شدید با سرعت ۱۹۵ کیلومتر در ساعت، جزایر سیارگاو، دیناگات و مینداناو فلیپین را زیر گرفت و تخریبات گسترده از خود برجاگذاشت.

رودریگو دوترته، رییس جمهور فلیپین، تعهد کرده است که معادل ۴۰ میلیون دالر امریکایی را برای مردم آسیب دیده ناشی از طوفان، اختصاص دهد.

در پی این طوفان مخرب، بیش از ۱۸ هزار نفر اعم از اردو، پولیس، محافظین ساحلی و کارمندان اطفاییه برای تلاش‌های نجات و جستجو به ساحات طوفان‌زده اعزام شدند.

کشتی‌های قوای بحری و محافظین ساحلی برای کسانیکه در اثر این طوفان بی سرپناه و آوارده شده اند، آب، غذا و دوا را انتقال داده اند.

البرتو بوکانیگرا، رییس کمیتۀ بین‌المللی صلیب سرخ و جمعیت حلال احمر فلیپین با اشاره به گستردگی تخریبات ناشی از طوفان گفت: "مردم راه دراز و دشواری در پیش دارند تا [تخریبات را] بازسازی کرده و زندگی شان را دوباره در مسیر عادی سوق دهند."

دانشمندان هشدار داده اند که با افزایش گرمای جو زمین و تغییرات اقلیمی که زادۀ دست بشر است، طوفان‌ها نیرومندتر، مخرب‌تر و بیشتر می‌شوند.

فلیپین از رهگذر تاثیرات تغییر اقلیم، یکی از آسیب‌پذیرترین کشورهای جهان است و سالانه در حدود ۲۰ طوفان در این کشور سبب تلفات جانی و خسارات مالی می‌شود.

XS
SM
MD
LG