لینک های دسترسی

Breaking News

امارات، بحرین و اسراییل تمرینات مشترک نظامی را انجام می‌دهند


امارات متحدۀ عرب و بحرین نخستین تمرینات مشترک نیروهای بحری را با نظامیان اسراییلی انجام می‌دهند.

این تمرینات نظامی که در نوع خود، نخستین همکاری آشکار نظامی این سه کشور است، درست ۱۴ ماه پس از امضای توافقات ابراهیم و عادی سازی روابط میان آنان برگزار می‌شود.

قوای بحری امریکا با نشر بیانیه‌ای گفته است که این مانور پنج روزۀ نظامی در بحیرۀ سرخ به هدف "ارتقای قابلیت عملیاتی بین نیروهای شرکت کننده" صورت می‌گیرد.

براد کوپر، فرمانده قوماندانی مرکزی قوای بحری امریکا گفت: "هیجان آور است که می بینیم نیروهای امریکایی، شرکای منطقه‌ای خود را آموزش می‌دهند تا قابلیت‌های مشترک امنیتی بحری مان ارتقا یابد."

آقای کوپر گفت که همکاری نیروهای بحری به حفاظت از آزادی تردد دریایی و جریان آزاد محموله‌های تجارتی که برای امنیت و ثبات منطقه ضروری است، کمک می‌کند.

اسراییل، امارات متحدۀ عرب، بحرین و ایالات متحده از ناحیۀ ایران که در گذشته به سازماندهی حملات در آب‌های منطقه متهم شده است، نگرانی مشترک دارند.

بحیرۀ سرخ با یمن هم مرز است، جاییکه نیروهای ایتلاف به رهبری عربستان سعودی از سال ۲۰۱۵ به اینسو با شورشیان حوثی که از سوی ایران حمایت می‌شوند، درگیر جنگ خونین است.

همچنین بحیرۀ سرخ در نزدیکی خلیج عدن واقع شده است که در دهۀ نخست قرن ۲۱ صحنۀ حملات فزایندۀ دزدان دریایی مستقر در سومالیا بر کشتی‌های تجارتی بود. اما با ایجاد گزمه‌های دوامدار نیروهای بحری از سرتاسر جهان در خلیج عدن، دزدی‌های دریایی در این آب‌راه به پیمانۀ زیاد کاهش یافت.

XS
SM
MD
LG