لینک های دسترسی

Breaking News

امارات قیمتی‌ترین تابلوی عیسی مسیح را خرید


این اثر هنری قدامت ۵۰۰ ساله دارد
این اثر هنری قدامت ۵۰۰ ساله دارد

اثر هنری مسما به "سالوادور موندی" یا "منجی جهان" که چهرۀ عیسی مسیح را به تصویر کشیده است، از سوی ادارۀ فرهنگ و گردشگری ابوظبی خریداری شده است.

این اثر هنری ماه گذشته به قیمت ۴۵۰ میلیون دالر در حراجخانۀ کریستی فروخته شد و به صفت قیمتی ترین اثر هنری جهان تا عصر حاضر ثبت تاریخ شد.

هویت خریدار پنهان بود و هفتۀ گذشته روزنامه‌های وال ستریت ژورنال و نیویارک تایمز گزارش دادند که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، این اثر را خریداری کرده است.

اما اکنون حراجخانۀ کریستی رسماً ادارۀ فرهنگ ابوظبی را به صفت خریدار این اثر معرفی و ابراز امیدواری کرده است که به زودی این اثر در موزیم این امارت در معرض دید تماشاچیان قرار گیرد. موزیم ابوظبی نیز این خبر را تایید کرده است.

لیوناردو داوینچی هنرمند نامدار ایتالیایی که ۵۰۰ سال پیش از امروز می‌زیست، سالوادور موندی را نقاشی کرده است. این اثر عیسی مسیح را با چهرۀ آرام و خونسرد در حالی نشان می دهد که یکی از دست‌های خود را بالا گرفته است.

در گذشته شک و تردیدهایی درباره اصالت سالوادر موندی وجود داشت و کارشناسان هنری باور داشتند که یکی از شاگردان لیوناردو داوینچی این اثر را کشیده است که به همین دلیل تا کنون ارزش مادی زیادی نداشت.

سالوادور موندی حدود ۵۰ سال پیش در یک حراجی در لندن به قیمت ۶۰ میلیون دالر فروخته شد. چهار سال پیش این اثر در یک معاملۀ خصوصی توسط یک کلکسیونر روس به مبلغ ۱۲۷ میلیون دلار خریداری شد.

اما پس از تایید اصالت نقاشی توسط کارشناسان حراجخانه کریستی، شرایط تغییر کرد و تابلوی یاد شده به عنوان یکی از بزرگترین کشفیات هنری قرن معرفی شد.

لیوناردو داوینچی از بزرگترین هنرمندان جهان است که نقش مهمی در شکل‌گیری جنبش رنسانس در اروپا داشت و آثار مشهوری را خلق کرد. سالوادور موندی یکی از بیست نقاشی است که از این هنرمند صاحب سبک باقی مانده است.

XS
SM
MD
LG