لینک های دسترسی

Breaking News

ملل متحد:‌۶.۶ میلیون اوکراینی به کشور های هم سرحد پناهنده شده اند


سازمان ملل متحد روز جمعه ۲۷ می ( ششم جوزا) گفت که از جملهٔ بیش از ۶.۶ میلیون پناهجوی اوکراینی که به کشور های همسایه پناه برده اند، ۲.۹ میلیون آنان به کشورهای اروپایی فراتر از کشورهای همسایه اوکراین رسیده اند.

پس از تهاجم روسیه بر اوکراین در ۲۴فبروری ، شماری زیادی از شهروندان اوکراینی به کشور های هم سرحد فرار کردند که اکثریت آنها را زنان و کودکان تشکیل میدهند.

شبیا مانتو ، سخنگوی دفتر کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، در ژینو به خبرنگاران گفت که بر اساس آخرین اطلاعات که در دسترس این سازمان قرار گرفته، نشان می دهد که ۲.۹ میلیون پناهجوی اوکراینی فراتر از کشور های همسایه اوکراین مهاجر شده اند.

آماری که از سوی دفتر کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان به نشر رسیده است، نشان میدهد که در مجموع بیش از شش میلیون ۶۵۹ هزار اوکراینی از آغاز تهاجم نظامی روسیه، کشور شان را ترک کرده اند که از میان، بیشتر از ۳.۵ میلیون آنها به پولند پناهنده شده اند.

دفتر کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان می گوید که در اوایل ماه مارچ روزانه حدود یک صد هزار پناهنده به سرحد پولند مراجعه میکردند ولی این تعداد در ماه می در حدود ۲۰ هزار تن کاهش یافته است.

گفته میشود که بیش از ۱.۱ میلیون نفر با حکومت پولند ثبت نام نموده اند و شماری از آنان شماره کارت هویت را نیز دریافت کرده اند که به آنها اجازه دسترسی به خدمات عامه را میدهند. حدود ۹۴ در صد کسانیکه ثبت نام کرده اند، زنان و کودکان می باشند. قبل از تهاجم روسیه بر اوکراین نفوس این کشور در مناطق تحت کنترول حکومت بدون جمعیت جزیره کریمیه و منطقه تحت کنترول جدایی طلبان طرفدار روسیه، به ۳۷ میلیون نفر میرسید.

XS
SM
MD
LG