لینک های دسترسی

Breaking News

بحران فزاینده اوکراین بر واشنگتن سایه افگنده است


برخوردهای مرگبار در اوکراین نماینگر واقعیت هولناک است. با گذشت هر روز، احتمال جنگ داخلی نزدیکتر می شود، جنگ میان حکومت موقت در کیف که از غرب طرفداری می کند و ملیشه های طرفدار روسیه که از سوی مسکو حمایت می شوند.

تعزیرات جدید که بالای همکاران نزدیک ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، وضع شده، تغییری را در برخورد تهاجمی روسیه در قبال اوکراین نیاورده است. این حقیقتی است که منتقدین بارک اوباما، رئیس جمهور امریکا، در واشنگتن مطرح کرده اند.

مارکو روبیو، سناتور جمهوری خواه گفت "رئیس جمهور اوباما در مورد ولادیمیر پوتین با جدیت صحبت می کند. ولی عمل وی به حد کافی نبوده تا تغییری را در محاسبه پوتین به وجود بیاورد و آن اینکه که قیمت عمل تهاجمی وی، بیشتر از نفع آن است. "

هفته گذشته، سناتوران جمهوریخواه امریکا لایحه ای را معرفی کردند که بر اساس آن، بانک های روسیه و سایر سکتورهای اقتصادی آن کشور را مورد مجازات ایالات متحده قرار می داد.

سناتور روبیو گفت "خوبی اقتصاد ما به صورت عمیق متکی بر امنیت ملی ما است. مشکل این است که به نظر می رسد، رئیس جمهور اوباما این موضوع را درک نمی تواند. به عوض شکل دادن رویداد های جهان، در اکثر موارد، او به ساده گی در برابر رویداد ها، عکس العمل نشان داده است."
بحران اوکراین بر واشنگتن سایه افگنده است
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:14 0:00
رئیس جمهور اوباما پیشنهادی که از سوی جمهوری خواهان مطرح شده، غیر محتمل نمی داند. آقای اوباما گفت "اگر روسیه به مسیر فعلی اش ادامه دهد، ما وسایلی را به شمول تعزیراتی که سکتور های مشخص اقتصادی روسیه را هدف قرار می دهد، در اختیار داریم."

ولی در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با انگلا مرکل، صدراعظم آلمان، آقا اوباما گفت که وی امیدوار است که دیپلوماسی، اعمال تعزیرات بیشتر را، غیر ضروری خواهد کرد.

بارک اوباما گفت "امید ما این است که ما نباید مجبور شویم تا از آن استفاده کنیم. ما علاقمند تنبیه مردم روسیه نیستیم. به یقین فکر می کنم که آقای پوتین و حلقه رهبری وی تصامیم بد و غیر ضروری را اتخاذ می کنند و او باید از مسیر فعلی اش منصرف شود."

بحران در اوکراین سبب اختلاف نظر میان مقامات قصر سفید و منتقدین گردیده است. علاوه بر آن، اختلافات در مورد سیاست خارجی ایالات متحده در قبال سایر کشور ها نیز وجود دارد.

بسیاری از جمهوری خواهان و حتی شماری از قانونگذاران دموکرات، اصرار بر پاسخ جدی ایالات متحده در برابر جنگ و ستیزه جویی در سوریه می کنند.

آنان به طور جدی در مورد تلاش های اداره اوباما در مورد محدود کردن برنامه اتمی ایران از طریق دیپلوماسی، شک دارند.


واکنش های جهان
تشدید تنش ها در اوکراین برخی از واکنش های بین المللی را دربر داشت. ازجمله فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر امور خارجه آلمان دراواخر روز یکشنبه گفت که در پی خشونت های اخیر برای ایجاد یک نتیجه گیری روشن ، مذاکرات تازه لازم است.

اشتاین مایر علاوه نمود که اصرار دارد با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، جان کری وزیر خارجه امریکا، ، و با سران اتحادیه اروپا و سازمان امنیت و همکاری اروپا درزمینه دیدار کند. وی خواستار نقش گسترده ناظران بین المللی برای اطلاعات خیلی مهم درزمینه شد.

لوران فوبیو وزیر خارجه فرانسه اظهار داشته است که برای جلوگیری از متوقف شدن انتخابات بیست و پنجم ماه می دراوکراین ، ایالات متحده باید تعزیرات جدید را علیه روسیه وضع نماید.


گزارش: مایکل بومن، خبرنگار صدای امریکا
ترجمه: خالد مفتون
XS
SM
MD
LG