لینک های دسترسی

Breaking News

موسسات ملل متحد در افغانستان باقی می‌مانند 


موسسات ملل متحد می‌گویند که به منظور فراهم آوری کمک به میلیون‌ها شهروند افغانستان که با سقوط کشورشان به دست طالبان مواجه اند، در افغانستان باقی خواهند ماند.

این در حالی است که با تصرف اکثر ولایت‌های افغانستان توسط طالبان، شماری از باشندگان این ولایت‌ها از ساحات اصلی شان بیجاشده و به ساحات امن،‌ به ویژه کابل پناه برده اند.

ینس لیارکی،‌ سخنگوی دفتر هماهنگی ملل متحد در مورد بشری (OCHA) می‌گوید که ملل متحد در طول ۷۰ سال گذشته، بدون وقفه در افغانستان حضور داشته و هنوز هم دارد.

او افزود که این سازمان در مورد مصوونیت کارمندان محلی و بین المللی خویش نگران است و وضعیت را از نزدیک نظارت می‌کند تا مصوونیت آنان تامین باشد.

آقای لیارکی گفت که با وجود تغییرات سریع وضعیت "در افغانستان باقی خواهیم ماند" و "با مردم این کشور کمک خواهیم کرد".

در بخش افغانستان ۷۲۰ کارمند ملل متحد کار می‌کنند که از این میان ۳۰۰ نفر آنان در افغانستان حضور دارند.

دفتر هماهنگی ملل متحد در امور بشری اکثر معاونت‌های بشری را هماهنگ می‌کند که توسط ۱۵۶ موسسه ملل متحد و غیردولتی به هشت میلیون شهروند افغانستان در سال جاری فراهم شده است.

با تشدید جنگ و پیشروی طالبان در ولایت‌های افغانستان، صدها هزار نفر در افغانستان آواره شده اند. ملل متحد گفته است که هم اکنون هزاران بیجاشدۀ افغان به سوی کابل در حرکت اند.

در این حال، برنامهٔ جهانی غذا گزارش داده است که برنامهٔ های کمکی خویش را برای نه میلیون نفری که با گرسنگی حاد در افغانستان مواجه اند، افزایش می‌دهد.

XS
SM
MD
LG