لینک های دسترسی

Breaking News

تاکید کمیشنر عالی پناهندگان ملل متحد بر تداوم فعالیت های آن اداره در افغانستان


تاکید کمیشنر عالی پناهندگان ملل متحد بر تداوم فعالیت های آن اداره در افغانستان
تاکید کمیشنر عالی پناهندگان ملل متحد بر تداوم فعالیت های آن اداره در افغانستان

مقامات کمیشنری عالی سازمان ملل در امور پناهندگان میگویند به خاطر رساندن کمک های بشری به مهاجرین افغان و بیجا شدگان داخلی در این کشور برنامه های مشخصی را روی دست دارند.

آنتونیو گوتیرس، کمیشنر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان که هم اکنون در افغانستان بسر می برد میگوید کمیشنری عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، ستراتیژی جدیدی را آماده کرده است که هدف آن جستجوی راه های بهتر برای حمایت از مهاجرین افغان در داخل افغانستان و خارج از این کشور می باشد.

او میگوید "ما توانستیم دولت های افغانستان، پاکستان، و ایران را به خاطر انکشاف یک ستراتیژی مشترک گرد هم آریم، در اوایل سال آینده این ستراتیژی را برای به دست آوردن حمایت جامعه جهانی در یک کنفرانس بین المللی پیشکش میکنیم، هدف این ستراتیژی تنها حمایت از برگشت داوطلبانه مهاجرین نبوده، بلکه برای فراهم کردن اسکان مجدد و حمایت کامل از عودت کنندگان داخل افغانستان و حمایت از مهاجرین در کشورهای دیگر نیز دیدگاه هایی در آن وجود دارد."

وی افزود که استقرار مجدد عودت کنندگان، جستجوی راه های حل دایمی، فراهم کردن امکانات زندگی و اشتغال، آماده کردن شرایط زندگی برای عودت کنندگان و جلب توجه کشورهای میزبان به زندگی افغان های مهاجر در کشورهایشان از جمله دیدگاه هایی است که در این ستراتیژی شامل است.

کمیشنر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان پس از کشته شدن سه کارمند این سازمان در اثر یک حمله انتحاری در قندهار به افغانستان سفر کرده است.

او که به روز پنج شنبه در یک کنفرانس خبری در کابل حضور یافت، همچنان گفت چالش های جاری، تحولات سیاسی و به خصوص روند انتقال مسؤولیت های امنیتی بر حضور این سازمان در افغانستان و روند فعالیت های آن در این کشور تاثیری نخواهد داشت.

ساختمان آسیب دیده کمیشنری عالی پناهندگان ملل متحد در قندهار از اثر حمله انتحاری
ساختمان آسیب دیده کمیشنری عالی پناهندگان ملل متحد در قندهار از اثر حمله انتحاری

او گفت "طوریکه گفتم بیشتر از دو دهه است که ما در افغانستان حضور داریم، در این جریان اتفاقات زیادی رخ داده است اما ما به فعالیت های خود ادامه داده ایم، اکنون جدا از تمام تحولات به خصوص پروسه انتقال که در حال تطبیق است ما به فعالیت ادامه میدهیم، اما بدون شک ما علاقمند هستیم که این روند نتایج مثبت را در پی داشته باشد."

وی میگوید کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان بدون در نظر داشت کدام اجندای سیاسی در افغانستان مصروف رساندن کمک های بشری است و ابراز امیدواری میکند که تحولات در این کشور روند فعالیت های این سازمان را متاثر نسازد.

مقامات کمیشنری عالی سازمان ملل همچنان میگویند، با فرا رسیدن فصل سرما، برای بیشتر از 30000 خانواده کمک های زمستانی را در نظر گرفته اند که بخشی از این کمک ها به بیجا شده های داخلی تعلق خواهد گرفت.

XS
SM
MD
LG