لینک های دسترسی

Breaking News

سقوط هلیکوپتر و کشته شدن ۳۸ نظامی در ولایت وردک


سقوط یک هلیکوپتر ناتو در ولایت میدان وردک
سقوط یک هلیکوپتر ناتو در ولایت میدان وردک

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان با نشراعلامیه خبر کشته شدن ۳۱ تن از نیروهای خاص امریکایی را در اثر سقوط هلیکوپتر در ولایت وردک تایید نموده است.

در اعلامیۀ دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان به روز شنبه از قول حامد کرزی ریس جمهور افغانستان به خاطر کشته شدن این سربازان ابراز تاسف صورت گرفته و به ریس جمهور امریکا، بارک اوباما ابراز تسلیت شده است.

اعلامیه ریاست جمهوری افغانستان مشعر است که هیلکوپتر شب گذشته در مربوطات ولایت وردک سقوط نموده و به شمول عمله ۳۱ تن از سرنشینان هیلکوپتر کشته شده اند.

دفتر مطبوعاتی نیروهای ایساف نیز خبر سقوط یک بال هلیکوپتر نیروهای خویش را تایید نموده و در ضمن گفته اند، عملیات برای باز یابی لاشه هلیکوپتر سقوط شده ادامه دارد، در اعلامیه نیروهای ناتو در مورد تلفات ناشی از سقوط هلیکوپتر و محل دقیق ان چیزی گفته نشده است .

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان، ادعا نموده است که یک بال هلیکوپتر چینوک ناتو را در ولایت وردک در غرب کابل سرنگون نموده اند که در اثر آن بیش از سی تن عساکر امریکایی کشته شده اند.

اما نیروهای ناتو تاهنوز ادعایی طالبان را تایید نه نموده است ولی گفته است که در نزدیک محل حادثه حضور طالبان تثبیت گردیده است.

از سوی دیگر وزارت دفاع افغانستان نیز خبر داده است که در نتیجه سقوط هلیکوپتر ۷ تن از کماندو های افغان نیز در مربوطات ولایت وردک کشته شده اند.

ظاهر عظیمی سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان ضمن تایید خبر مذکور گفت:

"خبر این حادثه وزیردفاع ملی را سخت متاثر ساخت."

وزیردفاع ملی به نمایندگی از منسوبین اردوی ملی افغانستان مراتب تسلیت و همدردی خود را به خانواده های کشته شده گان ومردم افغانستان ابراز داشته است.

محمد حلیم فدایی والی ولایت میدان وردک ضمن تایید خبر سقوط هلیکوپتر در مصاحبه با رادیو آشنا گفت:

"حوالی ساعت سه صبح امروز(شنبه) در قریه جوی زرین منطقه تنگی ولسوالی سیدآباد ولایت میدان وردک یک بال هلیکوپتر سقوط نموده که در نتیجه هفت تن از عساکر اردو ملی کشته شده اند. نیروهای مشترک افغان و ایتلاف تحقیقات را آغاز نموده، با کسب اطلاعات بیشتر جزییات سانحه را با مطبوعات شریک می نمایم."

به قول یک تن از شاهدان عینی از ولسوالی سید آباد ولایت وردک، هیلکوپتر بر فراز منزل یک تن از قوماندانان طالبان در حالی پرواز بود که مورد حمله طالبان قراگرفت و سقوط نمود."

اگر خبر کشته شدن ۳۱ تن از سرباز آمریکایی در اثر سقوط هلیکوپتر در ولایت وردک درست ثابت گردد، درآن صورت این سانحه مرگبارترین حادثه برای نیروهای خارجی در ده سال گذشته در افغانستان می باشد.

به اساس یک اعلامیۀ جداگانۀ نیروهای آیساف یک تن از عساکر آن نیرو ها در جنوب افغانستان به اثر انفجار بم کنار جاده کشته شده است، اما در اعلامیه محل دقیق واقعه و هویت عسکر کشته شده تثبیت نگردیده است.

XS
SM
MD
LG