لینک های دسترسی

Breaking News

عملیات گسترده نیروهای افغان و امریکایی در کندهار


مقادیر زیاد سلاح، مهمات و مدارک در این عملیات به دست نیروهای مشترک افتاده است
مقادیر زیاد سلاح، مهمات و مدارک در این عملیات به دست نیروهای مشترک افتاده است

نیروهای امریکایی و افغان عملیات بزرگ هوایی و زمینی را به هدف مختل ساختن فعالیت دهشت افگنان القاعده در جنوب افغانستان تکمیل کردند.

این عملیات به تاریخ هفتم اکتوبر در ولسوالی شورابک ولایت کندهار آغاز شده بود و به گفتۀ نظامیان امریکایی، جمع آوری اطلاعات استخباراتی و پلانگذاری آن از چند ماه به اینسو جریان داشت.

مقامهای نظامی امریکایی در افغانستان با نشر خبرنامه یی گفته است که در این جریان نیروهای امریکایی ۶۳ حملۀ دقیق هوایی را انجام داده و سربازان افغان چندین بار در دو محل با جنگجویان شبکۀ القاعده درگیر شدند.

ویلسن شوفنر یکی از سخنگویان نیروهای امریکایی در افغانستان گفت که ماموریت یاد شده بزرگترین عملیات مشترک تهاجمی بود که تا کنون راه اندازی شده است.

به گفتۀ آقای شوفنر در این عملیات پناهگاه های عمدۀ القاعده "در مرکز تاریخی طالبان" آماج قرار گرفت. او گفت که این عملیات آزمون مهارت و مسلکی بودن سربازان افغان بود که در آن نیروهای افغان توانمندی زیادی را نمایش دادند.

در این عملیات بیش از ۲۰۰ سرباز افغان و امریکایی شرکت داشتند و دو ساحۀ مشخص به شمول یک کمپ آموزشی القاعده را مورد حمله قرار داده و تصفیه کردند.

هنوز در مورد احتمال تلفات غیرنظامیان در این عملیات چیزی گفته نشده است.

آقای شوفنر گفت که در این عملیات مقادیر زیاد اسلحه و مهمات به شمول تسلیحات ضد طیاره، اسناد و مدارک به شمول پاسپورتهای خارجی به دست قوای مشترک افتاده است.

جان کمبل، فرمانده نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان گفته است که قوای خارجی با هم قطاران افغان شان در جنگ بر ضد دشمن مشترک ادامه خواهند داد.

آقای کمبل با اشاره به اهمیت پیمان استراتیژیک میان کابل و واشنگتن گفت که سربازان امریکایی با جنگ در برابر القاعده در افغانستان، از هم میهنان شان در امریکا پاسبانی می کنند.

XS
SM
MD
LG