لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا: ایران موضوع جلسۀ شورای امنیت باشد—نه اسرائیل


نیکی هیلی، سفیر ایالات متحده در سازمان ملل، در نشست شورای امنیت با انتقاد از برگزاری جلسه درباره تخریب یک روستا در کرانه غربی رود اردن گفت که باید موضوع این جلسه ایران باشد، نه اسرائیل.

نیکی هیلی گفت که هیچ کشوری به اندازه جمهوری اسلامی ایران منبع بی ثباتی و درگیری ها در منطقه نیست. اما به گفتۀ وی، بخش اصلی گفتگوها در شورای امنیت، به جای ایران به اسرائیل اختصاص دارد.

خانم هیلی علاوه کرده که بیش از ۴۰ سال است که رژیم ایران خارج از قانون رفتار می کند و بسیار دشوار است که یک درگیری در شرق میانه را بدون اشاره به ردپای ایران، نام ببریم.

خانم هیلی گفت که "رژیم ایران از دیکتاتورهایی حمایت کرده که علیه مردم خودشان از گاز کیمیایی استفاده کرده اند. تهران به تندروان میزایل می دهد؛ به جنگجویان و دهشت افگنان خارجی منابع می دهد و علیه منافع و سیاست های شورای امنیت فعالیت دارد. در سراسر شرق میانه، جمهوری اسلامی ایران حاکمیت همسایگان خود را به خطر می اندازد. در لبنان، سوریه و یمن به طور کامل به حاکمیت آنها بی توجه است."

اظهارات خانم هیلی همزمان با تازه ترین گزارش وزارت خارجه ایالات متحده درباره وضعیت دهشت افگنی در جهان بیان شده است.

وزارت خارجه امریکا در این گزارش بار دیگر تاکید دارد که جمهوری اسلامی ایران در صدر فهرست حامیان دهشت افگنی قرار دارد.

سفیر امریکا در سازمان ملل افزود "‌در ماه های اخیر تجاوزات ایران افزایش یافته و به طور آشکار برای نیرو های نیابتی خود [در عراق] پول و تجهیزات تهیه می کند."

خانم هیلی در پایان سخنان خود با اشاره به جزئیات فعالیت های ایران در عراق گفت که تهران می خواهد عراق ضعیف بماند تا فعالیت های دهشت افگنی خود را در آن کشور توسعه بدهد.

خانم هیلی تاکید کرد که" مداخلات ایران نه تنها مانع پیشرفت مردم عراق شده است، بلکه باعث درگیری و جنگ بیشتر در آنجا نیز شده است. همه اعضای شورای امنیت باید نگران باشند."

XS
SM
MD
LG