لینک های دسترسی

Breaking News

دستگیری ۱۵۰ فروشنده‌ٔ مواد مخدر در امریکا و اروپا


این تصویر قرص های مواد مخدر از سوی وزارت عدلیه‌ٔ ایالات متحده فراهم شده است
این تصویر قرص های مواد مخدر از سوی وزارت عدلیه‌ٔ ایالات متحده فراهم شده است

وزارت عدلیه‌ٔ امریکا روز سه شنبه ۲۶ اکتوبر (چهارم عقرب) گفت که مقام‌های تطبیق قانون در ایالات متحده و اتحادیه‌ٔ اروپا ۱۵۰ تن را به ارتباط فروش مواد مخدر در ایالات متحده و کشور‌های اروپایی دستگیر کرده اند.

این وزارت گفته است که دستگیری این افراد در جریان ۱۰ ماه تحقیق توسط مقام‌های فدرال ایالات متحده و پولیس اروپا صورت گرفته است.

سارنوالان مدعی شده اند که این افراد دستگیر شده مسوول هزاران مورد خرید و فروش مواد مخدر در ایالات متحده،‌ بریتانیا،‌اتریش،‌ بلغاریا،‌ فرانسه،‌ آلمان، ایتالیا،‌ هالند و سویس شده اند.

وزارت عدلیه‌ امریکا گفته است که در پهلوی دستگیری این افراد،‌ ۳۱.۶ میلیون دالر پول نقد و مجازی،‌ ۴۵ قبضه اسلحه نیز از نزد این افراد به دست آمده است.

سارانوالان گفته اند که از نزد این افراد مقدار مواد مخدر غیر قانونی نیز به دست آمده است که شامل بیش از ۱۵۲ کیلوگرام امفتامین و ۲۱ کیلوگرام کوکایین می شود.

بر اساس گزارش وزارت عدلیه ایالات متحده،‌ افراد دستگیر شده شامل ۶۵ نفر در ایالات متحده، ۴۷ تن آنان در آلمان،‌ ۲۴ نفر در بریتانیا،‌ چهار نفر در ایتالیا، چهار نفر در هالند، سه نفر در فرانسه، دو نفر در سویس و یک نفر در بلغاریا می شود.

وزارت عدلیه‌ٔ ایالات متحده گفته است که این افراد مواد مخدر غیر قانونی را از طریق شبکه‌ای انترنتی موسوم به darknet به فروش می رساندند.

لیزا موناکو،‌ معاون وزارت عدلیه‌ ایالات متحده،‌ گفته است افرادیکه مواد مخدر را از طریق شبکه ای انترنیتی darknet به فروش می رساندند،‌ در خانه‌های‌شان لابراتور‌های تقلبی داشتند و قرص های تقلبی را تولید می کردند که با قرص‌های نسخه‌ای داکتر مشابهت داشتند، مانند فنتانیل، مت امفتامین و سایر قرص‌های مواد مخدر.

عملیات برای دستگیری فروشندگان به گونه‌ای طراحی شده بود تا توزیع کننده گان مواد مخدر که از شبکه‌ای انترنتی darknet برای قاچاق و فروش مواد مخدر استفاده می کردند،‌ دستگیر شوند.

وزارت عدلیه‌ ایالات متحده گفته است که تحقیقات هنوز هم ادامه دارد تا افرادی را تشخیص بدهند که در عقب حساب‌های انترنیتی darknet قرار دارند.

خانم موناکو گفته است که از آغاز شیوع بیماری کووید-۱۹ مردم در کشور های مختلف نسبت به هر وقت دیگر به شبکه‌ای darknet رو آورده اند و از طریق آن مواد مخدر خریداری می کنند.

این مقام وزارت عدلیه‌ امریکا همچنین هشدار داد که شبکه‌های انترنیتی خرید و فروش مواد مخدر به شمول darknet از پیگیری قانون در امان نخواهند بود و تاکید کرد که "هیچ انترنت تاریک وجود ندارد" و فعالیت آنان افشا خواهد شد.

XS
SM
MD
LG